Suomalaiset pääsivät kultakantaan amerikkalaisvertailussa maailman paras tittelistä. Millä aloilla nousimme parhaimmaksi?.

Avainsanat: yle uutiset/kotimaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 01:03

Kaikkiaan sadan maan joukosta ykköseksi sijoittui Suomi. Kärkisijalle sen nostivat maailman parhaaksi rankattu koulutusjärjestelmä, neljänneksi korkein elämänlaatu, viidenneksi paras poliittinen ilmapiiri ja kahdeksanneksi dynaamisin talouselämä.

www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat...08/1171385

Lisätty: 18.08.2010 - 10:49

olikos se sittenkin uutisankka?

www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...5259423604

Lisätty: 18.08.2010 - 11:31

www.iltasanomat.fi/uutiset/k...id=2238520

Kysyjän kommentti

Joopas eipäs Valperi, en ole seurannur miten kisa on päättynyt, mutta kysymystä tehdessäni se oli niin, joten en ole tilanteen kehitystä seurannut senjälkeen. Päätetääm me nyt, että Suomi on paras, eihän siitä mitään tulisi jos joka kysymykseen oikeat vastaukset vaihtuisi päivittäin.
Paikkansa pitää vain ruokalistalla, jollei aina ole hernekeittoa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 01:09

Pakolaisten hyysääjänä. Oma tutkimus.

www.kaleva.fi/uutiset/maailm...o-t/866627

Lisätty: 18.08.2010 - 09:01

Suomi ei sittenkään paras maa!
www.iltalehti.fi/uutiset/201...0_uu.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 01:41

tämäntiedon mukaan Finland

www.newsweek.com/content/new...tries.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 11:47

Amerikkalainen Newsweek-aikakauslehti julistaa maanantaina ilmestyneessä numerossaan Suomen maailman parhaaksi maaksi.

Lehti on pannut sata maata järjestykseen viiden kriteerin perusteella: terveys, taloudellinen dynaamisuus, koulutus, poliittinen ympäristö ja elämänlaatu.

Kokonaisvertailun ykköseksi nousi Suomi.

"Huolimatta pitkästä talvestaan Suomi on melko mahtava paikka elää - itse asiassa paras", Newsweek kirjoittaa.

Viidestä eri osa-alueesta Suomi vei ykköstilan koulutuksessa.

Vertailun toiseksi ylsi Sveitsi ja kolmanneksi Ruotsi.

Ensimmäistä kertaa maailman parasta maata etsineen Newsweekin maailmanlaajuinen levikki on neljä miljoonaa kappaletta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 13:56

Tyypillinen USA-tutkimus, eräs kommentti siellä sivulla:
[Den här användaren är en administratör] Stamatis Georgiou
You have Albania and Croatia in the EU group but not Malta and Cyprus. Are you a US publication by any chance...??
- tekstin vapaa suomennos:
EU-maiden listalla on Albania ja Kroatia, mutta ei Malta ja Kypros ...??

Ja nyt on paljastumassa koko uutinen virheelliseksi:
Suomen ja Sveitsin kokonaispisteet ovat sekoittuneet keskenään.

Tosin se vain nostaa jutun uutisarvoa, kun se julkaistaan uudestaan korjattuna.

Newsweek vaihtoi omistajaa aiemmin tässä kuussa | 18.8.2010 8:42
Newsweekin arvovaltaa ja uskottavuutta voi peilata siihen, että ko. lehti vaihtoi omistajaa aiemmin tässä kuussa ja kauppahintana oli yksi (1) US dollari, eli lähes 80 eurosenttiä. Koko kaupattu toimitusorganisaatio ja julkaikusoikeudet maksoivat siis yhteensä vähemmän kuin lehden yksi irtonumero...
Eiköhän sieltä vielä Ruotsi tule takaa ohi ja paina sadasosalla kärkeen, kun oikein tarkkaan aletaan syynätä ja ynnätä!
www.hs.fi/keskustelu/thread....p;#5297876

Lähteet:
www.newsweek.com/content/new...tries.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 15:54

Kvaak kvaak!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.08.2010 - 18:10

On se hyvä että Suomi on edes jossain paras.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 23:33

Yhdysvaltalainen aikakauslehti Newsweek on valinnut Suomen maailman parhaaksi maaksi. Lehden tekemässä listauksessa otettiin huomioon viisi eri osa-aluetta: koulutus, terveys, elämänlaatu ja talouden dynaamisuus sekä poliittinen ilmapiiri.