Mikä oli ensimmäinen kokoillan täyspitkä värillinen elokuva ja valmistui v.1937.

Lisätty: 18.08.2010 - 00:59

Oli piirroselokuva.

Avainsanat: disney

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 11:32

Disney–yhtiön suurponnistus oli ensimmäinen värillinen kokoillan piirroselokuva Lumikki ja seitsemän kääpiötä (1937).

Kysyjän kommentti

Kiitos toffe, olet lukenut saman minkä minäkin. Luin Walt Disneyn elämäkerrasta seuraavaa:
Joulukuussa 1937 tuli ensi-iltaan "Waltin hulluna unelmana" pidetty Lumikki ja seitsemän kääpiötä, maailman ensimmäinen täyspitkä piirroselokuva. Muuta en osaa puolustuksekseni sanoa. Kiitos kaikille toisillekin vastaajille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 00:41

. Ensimmäinen värielokuva oli Walt Disneyn piirroselokuva "Flowers and Trees" (1933). Ensimmäinen onnistunut värillinen kokoillan elokuva oli Rouben Mamoulianin ohjaama "Becky Sharp" (1935). Ensimmäinen värillinen maailmanmenestys oli Victor Flemingin ohjaama "Gone With the Wind" (Tuulen viemää, 1939).

Suomalainen sellainen oli Juha

www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/31727

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 01:04

Ensimmäinen julkinen värillisen elokuvan näytös tapahtui Pariisissa 100 vuotta sitten, armon vuonna 1908.
Ensimmäinen värielokuvateknologia oli nimeltään Kinemacolor. Laite oli osittain kuin tavallinen sen aikainen elokuvaprojektori, mutta laite pyöritti objektiivin edessä värillisiä linssejä, joiden avulla ihmissilmä yhdisti eri väriset ruudut värikuvaksi kankaalla.

Kaipa sitä voi pyörittää vaikka kokoillan!

Lähteet:
plaza.fi/edome/uutiset/varie...100-vuotta

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.08.2010 - 18:05

Vuonna 1932:
translate.google.fi/translat...6prmd%3Dvi

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 23:38

Flowers and trees.