Näetkö aamulla paremmin ja enemmän ?

Levänneet silmät luonnollisesti toimivat ihan fyysisestikin paremmin , mutta itse olen huomannut aamulenkillä havaitsevani myös monia pikku juttuja, joihin ei enää myöhemmin päivällä edes kiinitä huomiota .... siinä yksi syy käydä aamulenkillä ...

rajavartija.blogspot.com/201...lkeen.html

Avainsanat: havaintokyky

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.08.2010 - 06:10

Huomenta vaan. Aamulla kaikessa rauhassa todellakin havainnoi ympäristöään eri lailla, kuin päivällä. Kävelen pihalla pienen lenkin ennen työhön lähtöä ja kuulen sekä näen hyvinkin pieniä asioita tai muutoksia mitä yöllä on tapahtunut. Viime yön nukuin todella hyvin joten silmät ovat sirkeinä ja muutenkin työvire päällä heti aamutuimaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.08.2010 - 23:52

Kyllä luontoa tulee havainnoitua eri tavalla ja kun on kuivat silmät niin yön jälkeen näkö on selkeämpi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 01:42

En, kyllä minä näen aamulla ainakin tunnin ajan huonommin. Lehdelukukin sujuu vasta jonkun ajan kuluttua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 07:33

kyllä vain .
taannoin törmäsin aamulenkillä hämähäkin kotipesään, enpä ennen ikinä ollut moista nähnyt.
täällä kuva pikku vilistelijöistä:
www.napsu.fi/files/images/K/...aanpää.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 08:13

Minä näen aamulla jostain syystä huonommin kuin päivällä ja illalla. Ensimmäinen homma silmät avattuani on laittaa lasit nenälle ja joskus tuntuu, ettei sittenkään ihan heti näe kunnolla. onneksi tilanne korjaantuu nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 09:33

Aamu päivästä parahin.Kyllä totta puhut.Olen aamut kokenut aina tunnekuohuna.Ne on niin hienoja hetkiä .Yhtenä aamuna oli oikein paljon kastehelmiä .Oli kaunis matala usvaa ympärillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 09:55

Miten tästä saa aamulla selvää; jumppis.blogspot.com/2003/06...vassa.html
Kyllä ilta on aamua viisaampi; jumppis.blogspot.com/2006/09...pailu.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 09:56

Kyllä näen aamulla paremmin kuin illalla. Juuri siitä syystä en aloittanutkaan ikkunoiden sisäpuolien maalausta enää eilen puoli kymmenen jälkeen, vaan vasta aamulla seitsemän aikoihin. Illalla pesin pihaa painepesurilla liian kauan aikaa, joten ehti tulla jo hämärää. Hämärässähän näkökyky heikkenee. Samoin käy jos tuijottaa liian kauan tietokoneen näyttöä. Nyt on kaksi ikkunaa maalattu. Näen edelleen kaikenlaisia korjauskohteita tässä asunnossa. Harmittaa vähän tuon työn määrä. Mutta onneksi tänäänkin tulee taas ilta. Silloin niitä vikoja ei huomaa niin helposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.08.2010 - 10:46

Upeita otoksia. Täytyy tunnustaa ettei näillä rähmäisillä silmillä näe edes aamulehden isoilla kirjoitettua nimeä lukea ennen kuin joskus puolenpäivän jälkeen hyvässä valaistuksessa.
Totta on että luonnossa liikkuessa näkee,kuulee ja haistaa. Siellä aistit ovat avoinna kaikelle mitä ympärillä tapahtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 15:33

Kyllä vaan… ja joskus jopa kauaskantoisesti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 16:00

aamulla ei kyllä saa noita masan heittämiä hiekkoja ei sit millään karistettua silmistä , et noihin hämyreihin ja niiden seitteihin katse sekois ... mut hienoja ovat teidän kuvanne , pitääkin nyt alkaa tarkkaavaisemmaksi ,joskos jotain kaunista ja erikoista aamusta heti näkis :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 17:48

En näe, en ainakaan heti herättyäni.
Lukulasit täytyy olla ne paksummat, kunnes olen kunnolla herännyt.
Luonto on kyllä varhain aamulla upeimmillaan ja siellä herää nopeasti. Luonnon tarkkailuun en laseja tarvitse, ellei kyse ole jostain pikkuriikkisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 19:25

Aamutuimaan arvuuttelee, mitä mahtaa mökkipihalla taas näkyä. Tikkoja, kettuja ja lähipellolla hirviemo kahden vasan kanssa. Illansuussa saattaa lehtopöllö tiirailla kelopuun oksalta ja lepakko pyöräyttää muutaman kiepin. Pikkulinnuista puhumattakaan. Kaikki aamut on erilaisia ja vaativat oman huomionsa. Aamuaika on parasta päivän piristystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 21:56

Aamutuimaan kyllä tulee katseltua ilman noita kakkuloita ja metsästyä nuo..
Ja päivemmällä lasit päässä on hyvä katsella maailma..
Ainoastaan auringosta kun tulee sisälle niin katse hämärtyy joksikin aikaa...
Mutta nyt mulle tulee loppuviikosta uudet kakkulat joten katseeni on silloin terävimmillään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 23:51

Kyllä.