tutkitaanko ees 'taskuale' tapauksia?

kaveri oli jotain otttanu KUUKAUSI sitten ja on vielkin paskat housus -.-

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.08.2010 - 21:53

syytä olis tietysti tuollaiset 'tasku-alet' eli näpistyksetkin saada selvitetyiksi,

valitettavan usein vaan käy niin että kun ei jää ekalla keralla kiinni niin sitten jatkaa kunnes joskus kärähtää ja silloin usein onkin jo kyse isommasta asiasta

hyvä jos on edes paskat housussa, toivottavasti on senverran inhaa ettei innosta jatkamaan ja jonkinlaisesta omastunnosta sekin kertoo ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.08.2010 - 22:40

Kyllä ne kimulitkin innostuu. Silloin kun tissit kasvaa tartee rintsikoita. Muistan koulukavereitani kun pyysi mua mukaan ,enkä innostunut. Sit eräänä päivänä poliisi koululla. Likat jäi varastamisesta kiinni. kauhee määrä rintaliivejä ja puseroita. Kaikkihan tutkitaan kun kiinni jää.Suuri riski ottajalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 01:46

No sehän on hvä, että omatunto kolkuttelee, pitää ajatuksen piinaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.08.2010 - 10:43

Toivottavasti ne p:t siellä housussa opettavat jotain. Seuraavalla kerralla saattaakin jäädä jo verekseltään kiinni kaikkien kaupassa olijoiden nähden. Kannattaisi varmaan miettiä asiaa uudemman kerran mikä kannattaa ja mikä ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 16:06

eipäs kannata näpistykset , nimittäin me kunnolliset maksavat asiakkaat ne näpistykset sitten tuotteissa maksamme , eikä ole kivaa , kun hinnat nousevat ja toiset vain näpistelevät ... en suosittele moista puuhaa kenellekkään , onhan onneksemme liikeissä kamerat joita valvovat useat silmäparit ja moiset rosvot joutuvat tilille ja pahemmassa tapauksessa tiilenpäitä lukemaan .. miettikääs sitä ennen näpistelyjä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 17:44

Tuskinpa niitä kovin ennätetään tutkimaan. Vaan kun kerran jäisi kiinni niin voisi tuo "harrastus" loppua siihen kertaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 19:19

Ensin tutkitaan ja sitten hutkitaan. Selvittelyssä eivät ole etusijalla, mutta aikanaan se kolahtaa omaan nilkkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 22:13

No kyllä jättäisin tuon alen käyttämättä, jos kiinni jää niin kumminkin jotain siitä saa, ainakin tulee merkintä henkilötietoon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 23:30

Näpistely

Kaverin taskusta, vanhemmilta tai kaupasta näpistäminen on rikos. Kaupassa syyllistyt näpistykseen, jos viet tavarat kassan ohi maksamatta. Olet myös korvausvelvollinen, jos näpistäessäsi rikot pakkauksen tai vahingoitat tavaraa.

Vaikka et itse varastaisi, mutta avustat varastavaa kaveriasi esimerkiksi toimimalla suojakilpenä, niin myös sinä syyllistyt rikokseen. Jos yllytät kaveriasi näpistämään, silloinkin olet vastuussa itse teosta.

Jokaisella ihmisellä on oikeus ottaa näpistelijä kiinni. Asiaa selvittämään kutsutaan poliisi. Alle 18-vuotiaiden tekemistä näpistyksistä poliisi ottaa aina yhteyttä vanhempiin ja lastensuojeluviranomaisiin.

Näpistyksestä, kuten myös ilkivallasta ja tahallisista vahingonteoista jää merkintä poliisin rekisteriin.

Seuraamukset

Nuoren eli 15-18-vuotiaan henkilön asema rikosprosessissa on periaatteessa samanlainen kuin aikuisenkin. Rikosoikeudellinen vastuu alkaa 15-vuotiaana. Alle 15-vuotiaskin on vastuussa itse aiheuttamastaan vahingosta.
teksti jatkuu...

Lähteet:
www.poliisi.fi/poliisi/home....endocument

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 13:20

Kuulin jossain kaupungin bussissa jo yli vuotta sitetn kun nuoret tytäöt juttelivat siitä miten paljon ja mistä liikkeistä olivat onnistuneet varastamaan kenkiä! Eipä siinä voinut muuta kuin ihmetellä... nyt muistan sen bussin numeronkin, se oli 42, en mennyt itse Kannelmäkeen saakka vaan jäin jossain Haagan kohdilla pois. Juttu jäi kyllä mieleen, en silloin edes tiennyt että varastaminenkin on harrastus.
Keneltä lienee tuo malli opittu, vanhemmiltako?

Lähteet:
kuultua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 23:52

Varastaminen on rikos.