Minkäs ikäisenä sinä jouduit ensimmäisen kerran poliisin kanssa tekemisiin ?

täällä Uudellamaalla monet pääsevät alkuun jo eskari-ikäisenä

rajavartija.blogspot.com/201...tuksi.html

itse oli vajaa kolimivuotias kun pakoretki leikkikentältä päätyi poliisin suorittamaan 'pidätykseen' parin kilometrin päässä pakopaikalta, eivät ottaneet sormenjälkiä eivätkä edes sakottaneet

Avainsanat: poliisin opetus ja pr-työ

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.08.2010 - 18:54

Minun ensikokemukseni poliisin kansaa tapahtui kansakoulun ensimmäisellä luokalla jonne poliisit tulvat pitämään liikennetaitokilpailuita. Sen jälkeen tapaaminen heidän kanssaan toistui vuosittain samoissa liikennetaitokilpailuissa. Koulun ulkopuolella jouduin ensimmäisen kerran polisiisien kanssa tekemisiin ollessani noin kahderksan vanha. Tuolloin Helsinkiin suuntautuneen reissumme aikana humalainen kaahari töyttäisi autoamme omalla ajokillaan senverran että matkanteko katkesi oitis. Poliisihan silloin oli pakko paikalle kutsua. Oln sitä siis ennenkin oltu sinitakkien kanssa tekemisissä pienestä pitäen, eikä vain nykyään.

Kysyjän kommentti

tuolla tapaahan se on hyvä aloittaa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.08.2010 - 18:38

Poliisin kuplavolkkarilla matkasimme Saarijävelle SM-hiihtoihin 18 v. Siinä kyydissä olin paleltua talvipakkasella.
Seuraavan kerran armeijassa iltalomalta tullessa uudenvuoden aattoiltana moottoripyörällä ajaessani viimeminuteilla ja tietysiti ylinopeutta vähän ennen kaupunkirajoituksen päättymistä ratsiassa sain sakot. Myöhästyin lomalta sen takia, mutta sain rikkeeni anteeksi komppanianpäälliköltä sakkolapun esitettyäni.
Siinä oli sellainen aika että olisin hyvin ehtinyt ilman "polluja".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 19:21

Muistaakseni kohta ajokortin saatuani ratsiassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 19:45

Todistettavasti noin kahdenkuukauden ikäisenä nimen annon yhteydessä. Kummisetäni oli poliisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 20:04

Kansakouluikäisenä poliisi pysäytti sillä polkupyörässäni ei ollut ajovaloja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 20:23

Auts, kummisetäni oli poliisi,joten todella pienenä jouduin poliisin läheisyyteen...
Olin pikkutyttönä huutelemassa poliisille kulman takana ( 5v), kun poliisi huusi mulle Katja heti kotiin...( kummisetäni)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 20:45

Löydettiin poikasena mossen käynnistysveivi ja laitettiin se tielle.Sitten soitettiin 002 ja kerrottiin kuinka "joku oli heittänyt veivinsä"kariniemenkadulla Lahdessa.Pusikossa hihiteltiin kun poliisi tuli pillit soiden paikalle ja katselivat veiviä.Tirkumisemme kuultiin ja lyhyen kilpajuoksun jälkeen olimme poliisin isossa kourassa tiukasti kiinni.Sanoivat tiukan puhuttelun jälkeen,että poliisilla on oikeus antaa pamppua näissä tapauksissa.Itkuhan siinä tirahti pojilta mutta säästyimme kuritushuoneelta joka välähti mielessä kun siitä oli joskus kuullut juttua.Todellisuudessahan kurituomio oli kuulemma helpompi sovittaa kun vankeustuomio mutta kuritushuone kai lopetettiin joskus -70 luvulla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 20:46

Voihan hyvä luoja..ei poliisit ole näin ruman perään vilkuilleet..eli en ikinä tähän päivään mennessä..ole joutunut poliisin kanssa tekemisiin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 21:10

En ole joutunut poliisin kanssa tekemisiin, kuin silloin kun hukkasin henkilötodistukseni, joskus 50 vuotiaana. Muuta kertaa ei ole ollut puolin eikä toisin asiaa.Nyt pitäisi mennä rollariini laitattamaan
henkkaritunnus, kun me vanhat niitä vaihdamme tuolla pian vahingossa. Laiskamato on estänyt sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 21:41

meillä päin useet alle 15v on jooutanu juokseen poliisii pakoon...öö...koska se on tapa : DD kun poliisi huutaa SEIS se tarkottaa juoskaa! ite juoksin ekaa kertaa pakoon kun olin ollu omena varkais ja ne soitti poliisit : DD POLIISI TULI!! ja piha oli tyhjä noin 7 sec

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 21:45

Sukulaismies on poliisi joten ihan pienestä pitäen olen ollut "poliisin vanha tuttu".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 22:29

Muistan lapsuudestani liikennepoliisin Mannerheimintien ja Runeberginkadun risteyksessä. Siinä oli aina poliisi, koska muuten ei mikään auto olisi päässyt ajallaan kulkemaan, eivätkä jalankulkijat olisi päässeet tien yli. Olen varmaankin ollut jo koululainen, kun yksin siinä olen kulkenut, ehkä Töölön kirjastoon, tai Carelia-apteekkiin. Muuten en yleensä liikkunut niin kaukana, sillä asuimme silloin Mechelininkadun loppupäässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 22:48

Olin jotain 4-5v hain äidilleni ja sisaruksilleni apua asemalta .Kun isä tappeli kännissä ja rikkoi kaikki .Lupasi pistää samaan pinoon kaikki.Siitä matkaa noin 1km ja menin alushosusillani.Se oli mulle kokenmus.Kait iskä halusi että se muistetaan vielä mullissakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 06:13

Taisin olla vähän päälle kaksikymppinen, kun jouduin todistajaksi eräässä jutussa. Toinen kerta taisi olla ratsia ja kolmas kerta, kun menin avoliittoon poliisin kanssa. Siinäpä ne ovatkin...eipäs kun yhdet nopeussakot sain viitisen vuotta sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.08.2010 - 10:39

Kyllä minä olin reilusti yli kolmekymppinen kun poliisi pysäytti minut tuolla Pohjois-Karjalassa. Minulla oli silloin rusehtava 99 Saab. Kyselivät auton ja minun papereitani ja kiersivät autoa tiukkaan ympäri.
Etsivät samannäköistä autoa, ja tulivat tulokseen että tämä se ei ole. Viisautta vai tyhmyyttäkö? Heillä ei ilmeisesti ollut etsintäkuulutetun Saabin rekkaria muistissa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 10:20

En ole ollut poliisin kanssa tekemisissä (jaa, ihan nuorena seurustelin yhden poliisin kanssa...) muutoin kun käydessäni tekemässä rikosilmoituksen poliisilaitoksella.
Toisen kerran silloin kun ilmoittaudun täydennyspoliisikoulutukseen ja sitten siinä koulutuksessa tietysti. Sen jälkeen ei negatiivisessa mielessä sitten edes auta tehdä rikkeitä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 23:54

En ole joutunut vielä ainakaan heidän kanssaan tekemisiin, eikä suvustakaan yhtään löydy.