Oletko ajanut nokkakolaria ? Kuinkas kävi ?

Alkukesästä tuli ajettua varsinainen 'nokkakolari', itse selvisin säikähdyksellä, mutta vastaantulijalle kävi vähän köpelömmin ...

rajavartija.blogspot.com/201...-kesa.html

Avainsanat: eläimet liikenteessä nokkakolari

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.08.2010 - 15:01

En auton kanssa, mutta jäniksen ja metsälinnun. Ei tunnu mukavalle, mutta joskus sille ei vain mahda mitään. Nokkahan siinä tietty lyhenee.

Kysyjän kommentti

niinhän siinä käy

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.08.2010 - 11:08

Joskus nuo tulevat tuulilasiin..
Tarkistitko että henki lähti kolarikaveriltasi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2010 - 17:48

En aikoinaan auton kanssa ja nyt rollaattorin kanssa en ehdi hirven eteen töytätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2010 - 18:52

En onneksi noinkaan rajua. Kerran löysin etumaskista varpusen joka oli saanut varmaan sydän laakin kun oli henki lähtenyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.08.2010 - 23:21

Joskun on käynyt turpakolari vastaan kävelijän kanssa. Kuhmu korkeintaan otsaan, ei sen pahempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2010 - 02:20

Vielä olen välttänyt nokkakolarit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2010 - 19:50

Yksi kiihdytysajoja harrastava mieshenkilö änkesi autollaan eteeni kun olin menossa 80 km/h:ssa alamäkeä. Äkkijarrutukseni ansiosta ainoastaan autoni takapuskuri osui autoon, nokkakolari olisi ollutkin paljon turmiollisempi. Kyydissäni olivat kolme pientä lastani takapenkillä, siihen aikaan vielä ilman turvavöitä. Ihan vieläkin puistattaa ajatella tuota kohdalleni osunutta ainoata liikenneonnettomuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2010 - 20:07

Joo kyllä 60-luvulla lopetin saaneen koiran minilläni. Kevättalvella 3 koiraa oli lumirännissä keskellä tietä 2 naimahommissa ja kolmas tais odottaa vuoroaan? Jarrutin ja nastojen krapina herätti ne ja erkanivat 1 vasemmalle ja 2 okeaan laitaan tietä. Katsoin että mahdun menemään ja jatkoin ajoa, eikö viime tipassa se saanut piski lähtenyt juoksemaan tien yli. Ajoimpa mistä kohtaa tahansa aina olis jäänyt koira alle. Valitsin sen saaneen keskimmäisen josta lähti henki ja minin nokka sai uuden muotoilun. Kävin tutkimassa saaliini ja totesin ettei ole kaulapantaa missä todennäköisesti olisi ollut tietoja koirasta. Nostin sen lumivallin päälle toisten katsellessa kauempaa. Oli pitkä matka ajettavana sinä päivänä joten ei ollut haluja lähteä nimismiehelle viemään saalista useita kymmeniä kilometrejä taaksepäin. Pitäkööt piskinsä kytkyyssä.

Lisätty: 17.08.2010 - 11:11

Kuva eräästä päin ajaneesta jonka jäljiltä meni keittiön klasi uusittavaksi.
jumppis.blogspot.com/2010/08...olari.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 21:59

Varisparka. Minä olen ajanut nokkakolarin vuosia sitten fasaanin kanssa. Linnulta meni kai taju ja se oli henkihiverissä siinä tiellä. Onneksi paikalle tuli vanhempi mieshenkilö joka kalautti lintua kivellä jotta tämä ei jää ainakaan kitumaan ja heitti sitten koko otuksen peräkonttiinsa. Varmaan teki fasaanipaistin, olisi pitänyt edes yksi sulka muistoksi napata mutta enhän minä säikähdykseltäni sitä hoksannut tehdä.