tykkäätkö kalasta?

mistä kalasta ja miten valmistettuna?

kirjolohi uunissa tai savustettuna nam. vehnäjauhoissa ja suolassa pyöräytetyt ja voissa paistetut muikut njam. kirjolohikeitto pippuritillisulatejuusto liemellä maiskis, jne.

Avainsanat: kala valmistus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.09.2008 - 19:22

Kala on NIIIIN hyvää ja vielä terveellistäkin! Lohi on lempparini, mutta pidän myös silakoista. Oikeastaan kaikki kala on hyvää kunhan ei ihan hirveesti ole ruotoja. Kala on hyvää niin paistettuna, savustettuna kuin keitossakin. Kaikki käy.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.09.2008 - 17:43

tykkäään uuni lohi tai kirjolohi on suosikki,katkakampela,hauki,pannulla tai uunissa,ahvenet uuni tai pannu,madekeitto,lohikeitto,muikut,silakka,jopa tonnikala pihvit,ja afrikkalaiset kalat oliko pegasus ja jokumuu kaksi ,kolme kertaa viikossa syön kalaa,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2008 - 18:03

Kala on bestistä, vast 'vanhoil' päivil ymmärtäny hyvän päälle (=lue oppinu valmistamaan).
Lohi/kirjolohi; medaljongit, uunilohi, kiusaus (omatekemä, ei kaupan), (ei siis voi puhuu samana päivänäkään), lämmminsavulohi salaateissa, kuha kun pyörittelee vehnä/karkea ruisjauho/suola -seoksessa ja paistelee ihka aidossa voissa. Oma tekemä muikkukukko + muut muikkujutskat, silakkalaatikko (perinteinen), silakkarullat, sinappisilakat, silakkapihvit, madekeitto myös mulla (niin kuin kuminaamallakin, hmm. outo nimim? heh), tuore tonnikalakin, mutta maksaa ihan rubniitteja, joten ehkä kerran vuodes sit sitä (jos joku veikkauksen veto onnannu), ja njammm sillikastike, tosi nopee ja niin maistuva, tässähän rivit loppuu napsus, mut hyvei on (huom. hyvä äidinkielentaito, noooo......)

Lisätty: 08.09.2008 - 18:10

No ei se lämminsavulohi ny niin lämmin tarvii olla, että ihan kolmella ämmällä pitää kirjottaa, sorgen taas.....ja graavatut kalat ja, ja nonnii lopetahan sie jonin13
Nythä mä hokasin, et kysyikkin tykkääkkö kalasta, eli siis vastaukseni oiski ja voi olla ja onkii (hehe):kyl maar tykkään!

Lisätty: 08.09.2008 - 18:38

Ootahan sie KODOU 10-15 vuotta vielä, niin johan kalaan tykästyt, jos et muuten allerginen oo kalalle! Kirjottele sit Napsuun ja kerro, et kyl se jonin13 sittenkin ties et näin kävi sullekii?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2008 - 18:18

Kala ei kyllä miellytä mua.. En voi sietää hajua enkä makua. anteeksi nyt vaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2008 - 19:22

No ei oo vaikea vastata. Elämäni viisitoista ensimmäistä vuotta vietin kaikki kesät alusta loppuun pienessä saaressa, jossa takuulla syötiin kalaa joka päivä. Talvisin sitten kaupungissa 'joutui' syömään muutakin.

Kesät oli sitä oikeaa hyvää vapaata elämää ja tietysti kaikki siihen liittyvä oli myös hyvää, kalakin kaikissa mahdollisissa muodoissa. Kumma kyllä en ole koskaan kyllästynyt kalaan, ennemminkin harmittelen kun sitä ei nykyoloissani ole aina saatavilla.

Jos nyt parasta pitäisi arvuutella, niin sanoisin pariloitu siika tai kokonaisena (voissa) paistettu tammukka, arvatkaa vaan kuinka monta kertaa vuodessa niitä saan, mutta onhan niitä monta muutakin hyvää, minulle uusinpana tuttavuutena savustetut muikut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2008 - 19:42

Mä joskus pienenä söin kalaa ja sit mä sain kuulla jotain.. En muista,mut siitä lähtien en oo voinu sietää kalaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2008 - 20:36

ennenkaikkea ahvenesta paistettuna ja miksei sopassakin, pärjää jopa lenkkimakkaralle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2008 - 01:21

Kyllä kala on erinomaista evästä pari kolme kertaaq viikossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2008 - 17:44

Olen viettänyt kaikki lapsuuden kesät Kustavissa,joten olen oppinut jo varhain pitämään kalasta.Lempikalani ovat ahven ja kuha.