Kuinka monta kuuta Jupiterilla on?

Mahtaako Napsut löytää tiedon?

jumppis.blogspot.com/2010/08...-kuut.html

Avainsanat: jupiterin kuut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.08.2010 - 16:14

kukapa noita niin tarkkaa muistaisi (vaikka koulussa onkin asia kerottu) jos eivät liity ammattiin tai harrastuksiin, itsellä oli vain mielikuva että paljon niitä löytyy ....

kuusikymmentä kolme näyttäisi olevan oikea luku (tänäpäivänä),

(kyllä on paljon asioita joita kannattaa 'googlettaa ja wikittää' )

fi.wikipedia.org/wiki/Jupiterin_kuut

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.08.2010 - 14:26

Muistelen että 4, mutta saattaa olla väärä muistikuva, voi olla enemmänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2010 - 14:27

63 kpl

Lähteet:
koululaisen maantiede

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2010 - 14:56

Jupiterilla onkin enemmän kuita kiertolaisinaan kuin millään muulla aurinkokuntamme planeetalla. Yhteensä kuita on löydetty jo yli 60.

En olisi tiennyt kuinka paljon niitä on ilman wikipedian apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2010 - 17:20

Minä en muista, enkä löydä wikipediankaan kanssa tarkkaa lukua, kiitos Valperin kun hän sanoi, että on paljon asioita, joita täytyy "googlettaaa ja wikittää". Minä en nääs pärjäisi Teidän kanssa ollenkaan muuten. Tarinoiden ja muisteloiden kanssa pärjää ilma googlea, Pidän tarinoiden kertomisesta.
Mutta nyt Jumppis hyvä itse asiaan on niitä alle sata. Ei tämä napsu löytänyt, päättelen, että jos ne ovat tuolla vasemman näkökentän puolella, kun se on minulla pimeänä, Lohtu sekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2010 - 20:13

Jasso. Toiset on kookeltaneet ja sen semmosta, mutta lonkalta olisin tyytynyt niihin seitsemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2010 - 20:19

Taisi oikeat vastaukset jo tulla, joten enpä sano mittään. Paljon on Jupiterilla kuita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2010 - 01:55

Kuten edellä mainittiin ja lisää löityy. Tietäneekö kukaan tosellista määrää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2010 - 08:12

63 tai vähemmän , ainahan jotkut asia muuttuvat miksei myös kuu jututkin...