Kaatunut puu, kenen "omaisuutta"?

Kaksi kerrostaloa ja niitä yhdistää vain tonttien raja. Kerrostalo A ja kerrostalo B. Myrsky tulee ja puhaltaa A:n pihasta nurin puun joka kaatuu B:n pihaan. Puolet puusta ja juurakko A: n puolella ja puolet puusta ja latva B:n puolella. Kenelle puu kuuluu?

puu rikkoi pyykkitelineen B talon pihassa kuka korvaa?

Avainsanat: kaatunut puu myrskyssä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.08.2010 - 13:05

A omistaa puun,
A on velvollinen korjamaan roskat B:n tontilta ja korvaamaan aiheutuneet vahingot

(todennäköisesti menee jonkun vastuuvakuutuksen piikkiin)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.08.2010 - 13:06

eiköhän jokaisella taloyhtiöllä ole tuollaisia ym. vahinkoja varten vakuutus.

se mikä on naapurin puolella on naapurin.
olettaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 13:25

Jokaisen kuuluu kiinnittää puunsa niin että pysyy pystyssä. Jos naapuri menee katkomaan puuta saa myös korjata pyykkitelineensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 13:31

Mitä tästä opimme , ainakin sen, että istutamme puumme niin hyvin, ettei tulevat trombit niitä kaada.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 15:40

Se, kenen maalla puu on, omistaa sen ja myöskin korvaa sen kaatumisesta koituneet vahingot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 16:22

jos minun maaltani kaatuis puu ja siitä ois vaikka suurinkin osa naapurin mettäs , niin kyllä sen kotiin raahaisin , kun on kuitenkin kasvanut meitin maalla jo luojatiies , kuinka ja kauan .. mut en kyl menis ottamaan naapurinkaan puita vaikka oiskin maallamme , jos sihen ei erillistä lupaa sais :...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 17:56

Eipä se puun omistaja vaihdu on sitten pystyssä tai kaatunut, edellä olikin jo tietoa jota on turha ruveta toistelemaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 18:43

Kyllä on A:n puu ja korvausvelvollinen puun aiheuttamaan tuhoon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.08.2010 - 21:36

Olettaisin että kiinteistöyhtiöillä on vakuutus jolta voi hakea myrskyrahastosta korvausta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 22:53

Jos purut ottaa pois niin se kaatuu! Ei muuta kuin saha käymään vaan, Sakothan voit saada, onkohan silläkään mitään välkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2010 - 13:06

Puun omistaa se jonka tontilla/metsässä puu on kasvanut. Täysin yksiselitteinen juttu...varastaa ei kannata...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2010 - 20:49

Taloyhtiöllä on varmasti vakuutus tähän huoleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2010 - 20:56

Se kun puu on tontilla..on todella tontin omistajan omaisuutta...ja joutuu korvaamaan vahingot..jos ei vakuutus korvaa..