miten vislataan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.09.2008 - 16:52

Vihellys tai viheltäminen on äänen muodostamista hengittämällä ja puhaltamalla ilmaa ulos suusta. Ilmaa muokataan kielellä, huulilla, hampailla tai sormilla turbulenssin aikaansaamiseksi, suu muodostaa äänelle kaikukammion.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Vihellys

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.09.2008 - 17:11

kyllä tuo valperi on sitte hyvä näissä vastauksissa, eihän tuossa jää kelleen enään mittiin sanottavaa. tiedän miten vislataan/ vihelletään, osaan myös sormien avulla, mutta en tiennyt moisista turbulensseista tahi kaikukammioista. ( hyvä vallu : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2008 - 18:00

joo hyvä hyvä, ei tarvia miettiä miten se menee pää asia kun yksi järkeilee sen tuotoksen äänelle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2008 - 20:39

no minä ainakin vislaan kovaa ja nuotin vierestä (joskus kuulemma liikuttavan läheltä oikeaa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2008 - 22:14

Suuta pistetään tötterölle ja puhalletaan ulos ilmaa, ja siitäpä se vislaus sit tulloo, kenen mielest sit kuulostaa hyvält, onneks en oo mies, koskapa sillon en vois vihellellä naisten perään, kun he ihmettelisivätten, jotta mikäs se sie puhkuu ja puhalteloo, eikä vislaamisessta tietookaan....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2008 - 17:46

Pistetään huulet suppuun ja yritetään puhaltaa.