Kerrankin iso kala ja millä?

www.iltasanomat.fi/uutiset/k...id=2235652

Lisätty: 12.08.2010 - 12:16

Kävin 90-luvun alussa Lohjanjärvellä Kuhanuistaja tapahtumassa joka oli heinäkuun ensimmäisenä viikonvaihteena puolenkymmentä kertaa. Ensimmäisellä kerralla yöllä vettä heittessäni (järveen) alkoi vapa väpättää kädessäni ja siellä siimanpäässä oli sen kokoinen kuha jolla pääsin palkinnoille. (Painoa en muista, mutta kyllä se oli kuin poika polvella).

Lisätty: 13.08.2010 - 19:58

jumppis2.blogspot.com/1994/0...lohja.html

Avainsanat: ståra gös_isokuha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.08.2010 - 18:03

veneellähän se oli, valokuvakin painaa 2kg

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.08.2010 - 08:28

Jestas sentään, mutta ei tuo vielä mitään. Muuanna iltana soutelin rauhassa tuossa järvellä, kun yht´äkkiä vene alkoi kiitämään niin kuin sitä olisi joku vetänyt. Minä ihmeissäni ja osin kauhuissani, että mitä nyt. Sitten vene pysähtyi äkisti, kuului kauhea molskahdus ja näin mahdottoman pitkän selän katoavan veden alle. Jäi epäselväksi vetikö venettäni suuri hauki vai kuha......vaiko mielikuvitus....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 10:28

Kerran kauan sitten kun olimme nuoria .Jäi kala meidän virveliin kiinni ja vapa alkoi taipua.Huudettiin yhteen ääneen että nyt on aika votkale kiinni. Siinä pikkusen kerrrallaan vedettiin rantaa kohden ja ihmetaltiin isoa kalaa.Mutta kuinkas ollakkaan sieltä tuli 2-300g hauki.Pikkunen peto joka ihmetytti meitä tottumattomia .Laskimme kalan kasvamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 11:14

Lohjanjärvestä saadaan aika ajoin todella isoja kuhia,

70-luvulla sain itse sieltä vetouistimella 9,2 kg vonkaleen (sitä ei täytetty vaan pidettiin oikein rempsakkaat 'kyläjuhlat')

valaat joutuvat silloin tällöin venekolareihin, taisi olla ensimmäinen kerta kun kuulin kuhalle käyneen niin ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 12:09

Veneellä ajoivat yli.Kalamies muutenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 13:39

Harvinaista ja harvinainen kalastustyyli. Kyllä olisin kateellisena katsellut heidän saalistaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 18:39

Ettei vaan nyt ole kalavale, näin mätäkuun aikaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2010 - 20:58

Olihan siinä saalista kerrakseen.