Meidän pihassa riehuu huomattavasti karhua pienemmät pedot. Olettekos koskaan seuranneet sudenkorentojen saalistusta ?

tässä päivänä muutamana ovat käyneet pitämässä näytöksiä

rajavartija.blogspot.com/201...tajat.html

Avainsanat: sudenkorento saalistus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.08.2010 - 11:37

Sudenkorennot kuuluvat mökkimiljööseeni. Luonto ei ole säästellyt jakaessaan värejä ja kauneutta näille pedoille. Olen katsellut korentojen lentoa, en niinkään ole kiinnittänyt huomiota saalistukseen. Tokkopa se ilokseni lentelee, on duunissa hakemassa elantoaan.

Kysyjän kommentti

korennot tosiaan ovat noin lentoteknisesti varsinaisia akropaatteja eikä siinä pienemmillö ötököillä ole juurikaan selviytymisen mahdollisuuksia

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.08.2010 - 19:10

täällä niitä pörrää oikein laumoittain , mut en sen enenpää ole heitin menoaan seurannut .. punapää onni enenmänkin loikkii ja yrittää niitä pyydystää huonolla menestyksellä kylläkin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 19:15

Vain yksittäisiä sudenkorentoja olen nähnyt. Suurena laumana tekevät varmasti selvää jälkeä saaliistaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 19:29

Paljosta jää paitsi, ei kaupungin kivisillä kaduilla näe paljon sudenkorentojen suhahtelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 19:45

Meilläpäin näkyy aika harvoin sudenkorentoja..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 20:57

en ainoan ainutta sudenkorentoa ole nähnyt tänä kesänä.
missähän lie piileksivät.
aikas hyviä fotoja olit niistä napannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 21:15

Justiin äsken oltiin saunassa kun koirat alkoivat haukkumaan vimmatusti.Menin katsomaan ja mikäs muu siellä olohuoneessa pörräsi kuin iso sudenkorento...Kovaa räpsytystä piti ikkunalla ja tarkastelin sitä hetken ottaen kuvankin .Kaksi piikkiä takana mutta liekö pelotteena vain mutta en kokeillut.Päästin sen sanomalehden välissä hellästi luontoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 21:28

Täällä näkyy harvoin sudenkorentoja ja jos näkyy niin todella vain yksittäin.
Enkä ole niiden saalistavan nähnyt, pitäisi olla nopeat jalat seurata niiden eloa...ja katse ei saa herpaantua jottei hävittäisi katseen alta tätä pientä otusta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 21:56

Meillä on paljon sudenkorentoja .Tässä yhtenä lämpimänä päivänä oli lauma korentoja ja napsivat ilmasta syötävää.sormenvahvuiset toukat mönkii eteenpäin.Meillä on suolampi jossa ne lisääntyy ja lentelee.Aika kosteaa paikkaa ympärillä.Niillä toukilla vahvat leuvat millä syövät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 01:27

En ole, mutta itse korennot ovat aika lystikkäitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 08:09

On niidenkin lentoaikaa parhaillaan. Täällä päin on paljon ja auton etupuskuristakin sen huomaa. Monta itsemurhalentäjää roikkuu päivän päätteeksi kyydissä. Oikeastaan ne ovat tosi hienonnäköisiä lentäessään. Olen seurannut monta kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.08.2010 - 21:19

Sudenkorentoja olen kyllä kalassa olessani nähnyt paljonkin kaislikossa pörräämässä, mutta minkäänlaista saalistusta en ole havainnut.