Mikä on saaren nimi ? Ruotsin kuningas on luovuttanut käyttöoikeuden ja luovuttanut saaren kaupungille, olen itse asunut ,

Ja tutustunut kotikaupungin historiaan, meni vuosia kiistellessä omistusoikeudesta tähän saareen, eli mikä saari on kyseessä ?

Lisätty: 11.08.2010 - 17:22

Tämä saari on liitetty jo aikaisin Ruotsin kielellä kaupunkiin joka on paikka joen äärellä, keskellä jne.

Lisätty: 11.08.2010 - 19:01

kauppapaikkana on ollut jo 1200 luvulla, tämä kaupunki jonka etuvartiona tämä saari on ollut.

Avainsanat: kaupunkioikeudet.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.08.2010 - 15:29

meinasin vastata Ruissalo, mutta sehän ei taida ollakkaan kysymykseessä koska sen kaupunkiin liitti venäjän keisari 1845

" Ruissalon saari luovutettiin Venäjän keisarin vuonna 1845 vahvistamalla senaatin päätöksellä ikuisiksi ajoiksi Turun kaupungin hallintaan."

Aiemmin oli voimassa Ruotsin kuninkaan myöntämä Ruissalon hallintaoikeus Turun linnalle (ei kaupungille)

.... en nyt muutakaan saarta keksinyt ...

Lisätty: 11.08.2010 - 17:39

Hirvensalosta (Hyrwesa) ainakin olette pitkään peistä taittaneet, niistä kuninkaan puheista en tiedä

Lähteet:
www05.turku.fi/ruissalo/vaiheita.shtml

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.08.2010 - 15:22

Tuli mieleen Ruissalo, eikö se ole saari? Runsala på svenska.

Lisätty: 16.08.2010 - 11:06

Missähän päin Suomea tuo Pähkinäsaari on??? Nötö???!

Lähteet:
en googlettanut!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 15:49

Ruissalo kyllä myönnettiin Turu Linnalle.. joka kyllä nyttemmin on kaupungin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 16:04

Svartholman saari...no on kyllä ihan veikkaus koska Ruissaloa ajattelin tietysti ensin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 02:09

Heitän lonkalta Ruissalon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 12:26

Kävin parikymppisenä katsomassa "Runsala TT-skaboja" på svenska. Tosin en nähnyt siellä ruåtsin kuninkaallisia. Hannu Kuparinen ja Lasse Jaakotalo ym muutama muukin kiersi siellä tammeja. Jarno taisi vielä potkia kapaloissaan.

riuta.suntuubi.com/?cat=56

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.08.2010 - 21:01

Pähkinäsaari.