Oletteko koskaan pakastaneet kesäkurpitsaa??

Tulee todella paljon ylituotantoa...nytkin kellarissa 10 kpl.....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.08.2010 - 10:39

kesäkurpitsaa voi pakastaa joko raasteena tai kuutioina.
(mutta täytyy sanoa, että parasta se kyllä on ei pakastettuna, makuasia)

Lisätty: 11.08.2010 - 10:43

tälläisen viisauden löysin myös:
Tehokkaimmillaan täyteläinen kesäkurpitsa on korvaamassa energiapitoisempia raaka-aineita. Kesäkurpitsan energiamäärä on hyvin vähäinen sen sisältämiin suojaravintoaineisiin nähden. Se sisältää mm. C- ja E- vitamiinia sekä A-vitamiinin esiastetta. Tämän kasviksen väitetään olevan myös erityisen tehokas kuona-aineiden poistaja. Se edistää ruoansulatusta ja suojaa suoliston limakalvoja. Terveysalan tutkijat pitävät tätä ominaisuutta erityisen tärkeänä, koska suolen seinämien huonolla kunnolla tiedetään olevan yhteyksiä moniin sairauksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.08.2010 - 10:53

en ole , mutta pikkelsejä ja kuutiona etikkaan vain säilönyt ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 11:15

Olen yhdenkerran pakastanut ja päätin, että en toista kertaa. Kuutioin ne ja pakastepussiin, mutta tuli
niin paljon vettä, että en ole senjälkeen yrittänyt.
Ja nykyisin kun olen kauppapuutarhan asiakas, ei ole suuremmin noita pakastamisongelmia.
Ymmärrän oman palstan tuotteiden pakastamiset, sillä mitään ei hukaan halua kasvattaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 12:02

on niin paljon vettä että ole edes yrittänyt, epäilisin että käy samalla tavalla kuin kurkun pakastamisessa .... jonkinlaisena soseena voisi ehkä onnistua ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 12:03

Samanlaisia kokemuksia kuin sirkkaliisalla eli menivät vetiseksi mössöksi sulaessaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 15:25

En ole. En ole mikään ahkera pakastaja, mieluummin nautin tuollaisetkin tuotteet ihan tuoreina. Sisältää paljon vettä ja oletan että vetisyys senkun luisääntyy vaan kun pakastetaan ja taas sulatetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 15:28

Keitoksi ja sitten pakasteeseen,ihan hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 15:30

On niin vetinen etten ole koskaan edes yrittänyt. Äitini tekee taas tänä syksynä niistä jonkinlaista etikkapohjaista salaattia joka on kyllä taivaallisen hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 15:51

Jos itse säilöisin niin pikkelssina ainoastaan.. laittaisin..
Mutta pakasteena ehkä lohkoina joita voi myöhemmin oliiviöljyssä paistaa ovat muuten todella maukkaita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 23:01

Olen pakastanut ja käyttänyt keittoihin talvella.Kuutioinut kuorineen.
Mutta teeppä kesäkurpitsa hilloa ja pakasta rasioihin jos ei ole kellaritilaa.On todella hyvää leivänpäällä.Niitä hienoimpia hilloja.
2l kuoritua kesäkurpitsaa,0.5dlvettä,2sitruunanraaste kuori ja mehu,keitä että pehmii ja sauvasekottimella soseeksi ,sitten sokeria0.5kg, 0.5tl kardemummaa jos pidät mausta ,voi olla ilmankin,keitä hiljaa 30min. sitten sitruunahappoa 2 tl.valmista purkitettavaksi.
Sitruunahappoa voi ostaa apteekista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 02:03

En ole koskaan pakastanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.08.2010 - 20:42

Kerranpa pakastin, toista kertaa en. Tuoreena mieluummin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2010 - 00:44

En minäkään pakastaisi just tuon vesimäärän vuoksi,paistele pannulla valkosipulin kanssa yms.Jaa ystäville ja kylän miehille toreilla ja turuilla...