Taas niin himottaa kysyä, että mitä laitatte ruuaksi tänään? Tiedän joidenkin vihaavan tätä kyssäriä..ruuanlaitto on taidetta...

Lisätty: 11.08.2010 - 08:19

Joskus on niin kivat fiilikset kokata ja nautintohan se on syöminenkin. Eilenkin istuimme Onnelassa pizzaa syöden. Tein tomaatti-sipulisalaatin ja juomana oli shampanjaa..lahjaksi saatua, mutta kylläpäs oli nautinto syödä omia kasvattamia tuotteita Onnelan viheriässä rauhassa. Ne on niitä elämän pieniä nautintoja.

Lisätty: 11.08.2010 - 15:18

Kiva, kun vastailitte, Monesti teiltä saa hyvän vinkin päiväruuaksi jos ei ole itse keksinyt mitään. Palisanterin lohijutskaa on meilläkin tehty ja se on todella hyvää. Jouluksikin usein teen, kun laitan muitakin kylmiä kalaruokia.
Meillä syötiin tänään oman pellon pottuja, porsaan ulkofilepihvit ja sienikastike. Feta-salaattia ja kauraleipää. Jälkkäriksi tein tuoreista mustikoista kiisselin vaniljakastikkeella.

Avainsanat: keskiviikko menu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.08.2010 - 08:36

eilen suolasin lohenpuolikkaan, nyt just vähäaikaa sitte leikkasin ohuita kauniita viipaleita, laitan valkosipulituorejuustoa ylle , käärin rullalle , laitan täytetyt graaviloirullat pakastimeen. ehtoommalla sitten herkuttelemme lohirullilla, uusilla potuilla ja salaatilla. ruislepiää ja voita päälle. nam!
ihan vaan huberia ruokajuomaksi. niin ja jäätelöä jälkiruoaksi.

Kysyjän kommentti

Tykätään samoista jutuista. Minäkin teen usein mainitsemaasi herkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.08.2010 - 08:30

Ei harmainta aavistusta, kesällä ei tee ainakaan mieli raskaita ruokia. Muutama viikko on oltu muiden laittaman ruoan ääressä eikä kiinnosta ruoanlaitto vieläkään.... kun ei aina ajattele ruokaa, tulee syötyä vähemmän ja paino putoaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 09:34

Tuli eilen tehty todella iso Lasangne, joten syöme sitä tänäänkin..
Mutta eilen tehty vadelma piirakka näyttää hävinneen parempiin suihin joten tänään taas uusi kehiin marjaa en ole vielä päättänyt..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 09:38

älä sinä mariaana välitä niist rutisioist kysele vaan ... mä ainakin tykkään .. oon saanut hyviä ruokavinkkejä ja olen iloinen kun niitä saan...ei aina jaksa funtsii mitä laittais , kun kuitenkin tuon ruan pitäis olla monipuolista ja hyvää ... rakastan ruokaa ja six olenkin bullukka , mut onnelinen sellainen .. onhan se assia niin, et .. hyvä ruoka parempi mieli ja tuo sanonta pitää kyllä niin paikkanssa monenkin ihmisen ja eläimen kohdalla vai mitä mieltä muut ovat ?
ja sit asiaan ..mekin söimme eilen kinkku, sipuli, valkosipuli , aurajuusto , ananas ja juusto pizzaa... oli tuo tietokonenero kotona käymässä ja tutki tämän koneeni .. ja hyvin tuo pellilinen tuot pizzaa meni jäi paripalaa isännälle töihin ...makkarakeittoa illaksi ja kanasalaattia itselleni teen nyt päiväruaksi .. salaatti tulee tuolta yrttirenkaastani ja on taatusti tuoretta ...palisanterilla oli kans hyvää ruokaa tulossa .. tuota pitääkin tehdä, kun saan viikonlopuksi yökyläläisiä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 09:52

Teen perunasuikaleita.. Kuullotan kevyeti paistinpannulla sipulin kanssa...Laitan perunasuikaleet laakeaan vuokaan kesäkurpitsa ja tomaattiviipaleitä lomittain päälle..maustan kesäkurptisan carrylla ja aromisuolalla..Ja tietysti siihen juustoraastetta reilusti päälle..
Broilerifileitä paistan lisäksi ja salaatia..Teen uuniomenoita jälkiruuaksi..
Omenat ,perunat,kesäkurpisat,sipulit ja tomaatit omaa satoa..
Kesäkurpisaa on tullut syötyä melkein joka päivä..jossakin muodossa..kun satoa tulee tosi paljon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 11:05

Tänään vaki kaurapuuroannos kymppikeiton kanssa jo lapattu naamaan.
Illaksi laitan jauheliha- vihanneskeiton ilman perunaa. Ja omenaa mikrossa, siihen vähän kanelia päälle
ja mitä siitä nyt puuttuu, no tietysti se tippa vaniljakastiketta.

Se on tuo yksin asuvan ruokalista jotensakin ykstoikkoinen. Kun sitä monivaiheista ruokaa ei viitsi yhtä annosta tehdä, niin on pakko syödä sitä mikrolämmitettyä ja eilista.

Ai jai, jos lähempänä olisin köpöttelisin palisanterin luo ruoka-aikaan tänä iltana.
Tämä ruokapäiväkirja on mukava, saa uusia ideoita, ei ne tarvi kovin monimutkaisia olla, helppoa ja
hyvää saa pienistäkin aineista, kun keksii piristysruiseen sekaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 11:57

tänään ollaan vailla vakituista vahtia, joten syömisetkin on ihan omassa kädessä, todennäköisesti leipää ja sitä särvintä mitä kaapeista sattuu löytymään ....

ps. löytyipä yksi kuha jonka täytin ja lykkäsin uuniin, eli tulee taaskin syötyä hyvää ja ihan liikaa ....

Lisätty: 12.08.2010 - 11:44

rajavartija.blogspot.com/201...ipala.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 12:00

Juureskeittoa intialaisittain. Ohje löytyy uusimmasta Pirkka-lehdestä ja on muuten todella hyvää keittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 12:06

Meillä syödään paellaa. Se ei ei tosin ole reseptejä tarkasti noudattelevaa, vaan niistä tehtyä muunnelmaa, mutta paellaa kumminkin ja hurjan hyvää koska kalana käytän tähän ateriaamme lohta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 18:18

Täytyhän minunkin mukaan tulla. Laitoin kaurapuurot ja mansikkasopaa.Sitten lohivilettä ja tomaattia uuniiin.Toisessa kipossa oli kesäkurpitsaa ja porkkanaa,sipulia ,jauhelihaa ,tomaattimurskaa.Salaattia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2010 - 02:14

Ruoanlaitto on taidetta totta, tänään teimme itse pizzaa, vaihteeksi oli hyvää emme ole tehneet sitä koko kesänä. Huomenna on sitten uudet metkut ja murheet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.08.2010 - 20:40

Hihi, nyt selvisi miksi minä en osaa antaa ruokavinkkejä - en ole kovinkaan taiteellinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 17:23

jo kohta viikko kun kysynyt tätä mutta ;
pitsa pohja, edellispäivän jauhelihakastike ( josta jo eilen paistettiin osa ) sekä pakkasesta kourallinen kinkkukuutioita ja juustoraastetta. lopuksi pilkotaan juuston jämä jääkaapista.
ihan vaan sen takii tällänen kaattisruoka, kun mä en heitä ruokaa hukkaan. kauhallinenkin voi olla pohja jollekin muulle.
mutta - siis varmaan on ihan hyvää.
huomenna teen mannapuuroa aamulla, sitä varmaan hiukka jää joten sitten siitä mannalettuja ehtooksi.
ja kyllä - ruuanlaitto on taidetta! varsinkin kun miettii "uusia reseptejä" harva se päivä.