Jokos teilläpäin on heinät tehtyinä ?

pääkaupunkiseudulla ylläpidetään malliksi muutamia perinnehommia, mm. heinänteko vanhaan malliin käsipelillä, nyt heinät ovat jo kuivia ja hevosten talvieväätTuomarinkylän kartanon suojissa

valperi.blogspot.com/2010/08...lkeen.html

Avainsanat: heinäpelto hiekkaranta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.08.2010 - 18:23

Nurmikkoa leikattu useampaan kertaan. Valkoapila kasvanut komeasti ja nopiaan. Osin on heinät jo syötykin, ainakin naapurin pellolla...

www.napsu.fi/matkailu/matkak...9--Keitele

Kysyjän kommentti

tuoreravintohan se parasta taitaa olla

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.08.2010 - 12:46

Kaipa tuolla Kuralan kylämäessä on saatu heinät seipäälle!!! oli ainakin eilinen päivä merkattuna!

www.turku.fi/public/default....ntentlan=1

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 14:27

meillä ei edes ole tarvinnut nurtsii ajaa , kuin 2x joskus kesäkuussa ... mutta heinää ei täällä mäessä kava .. eikä kohtta muutakaan , kun kuivuus tuntuu vaivaavan yhtä sun toista kasvia kasvavaa .. nytkin on niin syksyistä, kun pihatiet täys kuivia koivunlehtiä ... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 15:20

Ei ole heinäniittyjä itsellä, pitäisi kait Tuomarinkylään mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 15:32

Näytti tuolla nelostien varrella olevan paalienteko meneillään viikonloppuna, omalla pihalla heinähommat hoidellaan ruohonleikkurilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 17:35

Keski-Suomen paikkeilla ei heinänteko ole vielä alkanut, mutta siinä 14 päivän tiennoilla useimmiten aloitetaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 18:19

Seipäillä ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 20:36

Kyllä meilläpäin on heinätyöt tehty..Ihana näky nykyään,kun heinät ovat seipäillä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 22:58

Kyllä vaan muta seipäitä on nykyään harvassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 04:47

Eipä ole tehty! Takapihalla näkyy vieläkin rehottavan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 11:12

Eipä ole tarvinnut alkaa tekemään! Kasvaa ilman tekemättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.08.2010 - 20:28

Jos ei nyt ihan omalla pihalla, niin näkyy tuolla kaupungissa olevan jo perinteeksi käyneet heinäseipäät erään ravintolan pihalla. Ihankohan ovat talkooväellä ne pystyttäneet - kun hieman vinksottavat, vai liekö Asta tai Veera niitä käyneet hieman tönimässä.