Tässähän on kohta aamuhartauden aika. Kuinka monta J.Sibeliuksen säveltämää virttä on nyk.virsikirjassa.? Muistatko mitä ne ovat?

Avainsanat: sibeliuksen säveltämät virret

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.08.2010 - 18:34

Virsi 31 Ei valtaa, kultaa, loistoa...

Virsi 462 1. Soi kunniaksi Luojan nyt, virsi kiitoksen, tuon kaiken hyvän tuojan ja suojan ainaisen! Hän, Isä, rakkahasti ain ...

Nuo ainakin ovat 1986 lisätty virsikirjaan.

Kysyjän kommentti

Vaatimatonta ja kaunista ,Kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.08.2010 - 06:19

virret 31 ja 462

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 07:31

Palisanterilta varma vastaus..

tässä lisää Sibeliuksesta

fi.wikipedia.org/wiki/Jean_Sibelius

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 08:08

Enpäs osaa yhtään sanoa mutta sen osaan kertoa,että mielestäni virsikirjojen uudistus ei ollut hyvä asia välttämättä.Olen vapaaehtoistyössä joskus vanhainkodissa ja näin miten kävi kun seurakunnan ihmisiä tuli sinne pitämään tilaisuutta jossa virsiä veisattiin..Pappi ihmetteli kun kukaan vanhuksista ei laulanut?No,siihen on helppo vastata:Nämä uudet virret oli täysin outoja vanhuksille ja eivät osanneet niitä mutta vanhemmat virret muistaa jopa dementikkokin!Tämä pappi oli n40 ikäinen ja yritin"neuvoa"häntä tai oikeastaan kertoa mistä on kyse. ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 15:27

En pidä aamuhartautta mutta Sibeliukselta on vähänpuoleisesti virsiä olemassa, ovat ehkä tilaustöitä...
Soi kunniaksi luojan tulee mieleen yhtenä hänen virtenään.