Onkos jossain muualla ampiaiset heittäytyneet hävyttömiksi ?

kerkesin tässä jo muutama päivä sitten kertomaan omia kokemuksiani aiheesta, enpä ole ainoa patteja saanut hesalainen

www.iltalehti.fi/uutiset/201...8_uu.shtml

Avainsanat: äkäiset ampiaiset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.08.2010 - 01:25

Kun niitä ei hätistele ja ja varooroo juomapulloja ettei kieli turpoa, samoin allergiset metsurit kunsaa vat muutama laakin kaulaan niin silloin tulee kiire lääkätiin tai elämänlanka on on aika ohut

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.08.2010 - 00:59

En ole täällä nähnyt hävyttömiä ampiaisia. Ovat varmaan ottaneet mallia Neuvostoliiton ja Suomen välisistä sodista, jolloin Neuvostoliittolaiset olivat kiukkuisia kuin ampiaiset, joten yhteenotot olivat lyhyitä ja napakoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 02:57

Ei ole vihaisia ampiaisia lähimailla, minun edesmennyttä miestä puri ampiainen kieleen. Ei edes turvonnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 06:51

Kyllä jonkun verran tulee nähtyä, ei nyt ole kukkia niin paljon enää ja ihmiset kirkkaissa vaatteissaan saavat ampiaisen luulemaan kukkaseksi joten siksi ovat häiriköitä.
Sama juttu joka vuosi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 09:12

Jouduin tässä pari viikkoa sitten ampiaisten hyökkäyksen kohteeksi lapsenlapseni leikkimökissä. Onneksi ne pistivät minua, eikä lasta. Käteni turposivat ja kutisivat iltaa kohden, sillä en heti suostunut ottamaan kyytabletteja. En sitten ottanut illallakaan, kutina hellitti yön aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 09:21

Aika yleistähän se on tähän aikaan kesästä, että ampiaiset ovat ärhäköinä liikkeellä niin kukissa, kuin kaikessa makeassa mitä vaan on niiden lähettyvillä. Roskapöntöt ovat siis vaaran paikkoja samoin mehulasit yms. Meillä tekivät talon seinään laudan alle yhden pesän ja toinen on autotallissa. Emme ole pystyneet niitä hävittämään, kun ne eivät ole näkyvissä. Henkeään kaupalla saa pyörähtää autotallissa, kun ne pörräävät kiihkoissaan oven suussa. Eivät ole vielä pistäneet, mutta...Inhoan ampiaisia yli kaiken ja juuri tähän aikaan vuodesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 15:38

Viikonloppuna istuskelimme parvekkeella ja eikös yksi ampiainen ollut niin viinanhimoinen että päätyi uimaan mieheni konjakkilasiin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 19:15

Meillä on ollut hyvin vähän amppareita tänä kesänä, vielä eivät ole kiusaksi asti olleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.08.2010 - 12:47

Viime viikolla yksi päätti lentää kainolooni juuri kun olin laskemassa kättäni alas. Ja tietystihän se siitä suuttui ja tuikkasi. Onneksi oli kyypakkaus lähettyvillä. Hävytön oli, hävytön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2010 - 14:37

On jo pistänyt 3 kertaa lyhyenajan sisällä,varpaaseen,vatsaan ja käteen.Ovat tosi kiukkuisia
tähänaikaan vuodesta!