pitkin Matin vatia, mitä tarkoittaa ???

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.08.2010 - 18:20

mistähän lienee saanut sanonta alkunsa,

mutta yleensä sillä tarkoitetaan että homma luiskahtaa käsistä, esimerkiksi pussia avatessa karkit lentää ympäri lattiaa tai jotain muuta vastaavaa ..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.08.2010 - 18:31

Kaikki leviää ympäriinsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 18:45

Rahat ja omaisuus hävisi ympäri muailmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 19:18

Teoriassa karkkipussit avataan repäisemällä pussin kulma pois. Käytännössä se tarkoittaa ainakin minulle sitä, että pussi menee tyyten halki ja namit leviävät pitkin Matin vatia.

www.kainuunsanomat.fi/cs/Sat...KSAWrapper

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 19:20

Tulee mielen luoman kaatuminen pöydän kautta lattialle ja ja kaverin syliin, uyleensä pieni sekamelska

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 19:51

Teoriassa karkkipussit avataan repäisemällä pussin kulma pois. Käytännössä se tarkoittaa ainakin minulle sitä, että pussi menee tyyten halki ja namit leviävät pitkin Matin vatia. Aika kuhina käy, kun kaksi lasta ja kaksi koiraa saalistavat kilvan kanssasi maahan satanutta mannaa.

( aikas tuntematon sanonta minulle, mutta tätä on käytetty monessa kommervenkissä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 20:18

en ole ikinä kuullut sanontaa, joten en voi sanoa, missä sitä käyttäisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 20:46

Maisan viini levisi pitkin matin vatia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 20:57

En ole minäkään kuulut sanontaa..ihan hauskoja vatauksi on viksut napsulaiset keksineet..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 22:31

En ole kuullutkaan, mutta ymmärtäisin että silloin jotain kaatuu tai leviää lattialle.