Miten nuoret voivat olla näin ajattelemattomia?

Uhrihan olisi voinut vaikka menehtyä sinne tienvarteen! Vai koettivatko kaverit vaan paeta vastuutaan?

Ilta-Sanomien uutinen:
Teinit jättivät loukkaantuneen kaverinsa makaamaan tielle
08.08.2010 16:44 (Ilta-sanomat)

Kouvolassa sattui varhain lauantaiaamuna raju ulosajo, jonka osallisina oli neljä 14-15-vuotiasta nuorta.

Onnettomuus tapahtui Värälässä Tolkkilantien ja Väräläntien risteyksen tuntumassa. Auto pyöri ulosajossa katolleen, ja takapenkillä ilman turvavyötä olleet tytöt loukkaantuivat lennettyään ulos kyydistä.

Poliisin mukaan nuoret olivat jättäneet toisen loukkaantuneen tytön yksin makaamaan Anjalantien varteen ja karanneet paikalta. Tytön löysi ohikulkija aamuseitsemän aikaan. Tyttö oli saanut ulosajossa muun muassa päävammoja.

Onnettomuuspaikalta karanneet teinit tavoitettiin kodeistaan. Poliisille selvisi, että ulosajettu auto oli otettu käyttöön yöllä ilman omistajan lupaa. Teinit olivat hurjastelleet sillä jopa nopeutta 140 km/t.

Kuljettajana ollutta 15-vuotiasta poikaa epäillään auton anastuksesta, rattijuopumuksesta ja törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

Avainsanat: nuoret autoilu ja vastuu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.08.2010 - 16:34

aatelin samaa , mitäs sit .. jos tyttö ois kuollut sinne vaikka tuokin teko on kyllä kaamee ja julma , niin miten ois nuorten elämä pilalla , jos tuo tyttö ois kuollut... vaikka luulis jo tuostakin teosta omantunnon loppuelämän kolkuttavan ...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.08.2010 - 15:25

Kaljahöyryjä selvittelemään piti mennä, mikäli oikein netistä jutun luin! Nuorna vitsa väännettävä jne...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 16:23

Kaljahöyryt syynä ja tuohan on heitteillejättö...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 17:36

Ne olivat nämä nuoret nyt kysymyksessä, huomenna toiset. Kun sitä huurua on jokaisen päässä, niin laumaelän paljastuu ihmisestä. On onneksi saatu lukea nuorten hyvistäkin tempauksista tai auttamisjutuista.
Eikös se yksikin tyttö pitänyt yhtä hukkunutta pinnalla ja huusi apuväkeä, mutta kansa vain töllötti ja ajatteli,
että siinä on vain humalainen nyt uppoamassa.Nuorison hyvät teot hukkuvat usein huonosti menneiden asioiden alle. Eihän tälläistä sais tapahtua, mutta niille ei näköjään viisas ihminen voi mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 19:22

Porukassa tyhmyys tiivistyy kun on vaan oma lehmä ojasa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 20:32

Seurassa tulee aina nuorilla tuo näyttämisen halu.Onhan niitä fiksujakin nuoria. Mutta joku ajattelemattomuus ja ilkeily tekee ihmeitä. Vaikka ei ollut edes tarkoituskaan.Sitten kokemattomuus auton ratissa .Mutta kun jättää vielä kaverinsa apua vaille. Niin onhan tuo tuomittavaa.
Kerran menin nuoria ajamaan metsätieltä pois kun hakkasivat humalaista kaveria. Se huusi että kuulu kausas.Siinä santakuopat.Olin itse juoksu kunnossa ja kävin lenkeillä.Sinne naisena 4 miehen joukkoon.Sanoin sanottavani ja lähin etiä päin. AAvistin että auto tulee kohta tietäpitkin perääni. Hyppäsinkin metsään juoksemaan polkuja pitkin . Kuulin kun auto ajoi kovaa ja kuulu mihin se katosi.
Siinä ajatuksille jäi sijaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 20:47

En tiedä, mutta nykyajan nuorilla ei ole enään vastuuntuntoa liekö omatuntokin uupuu kokonaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 21:01

Kyllä kauhistuin,kun lehteä aamulla lueskelin..Ihan järkyttävää luettavaa...Jätetään kaveri tosi hädän tullessa..pakoon vaan,ei mitään vastuuntuntoa..ja olivathan ihan lapsia...ei kyllä kotona varmaan ole nuorilla hyvä olla..kun tuollaista tekevät..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 22:29

Kysyisin mieluummin miksi nuoret ovat noin ajattelemattomia.
Lapsiahan he vielä ovat, ei järki paljoa päätä pakota. Tavattoman surullista luettavaa ja noita nuorten onnettomuuksia on ollut lähiaikoina aivan liian usein.
Tässä meidän lähelläkin muutama vuosi sitten ylinopeus ja kisailu toisen auton kanssa aiheutti ulosajon jossa yksi kyydissä olija kuoli ja muutama loukkaantui. Kuskille ei tapahtunut mitään ja sama tahti jatkuu hänellä edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 10:31

Hyvä kysymys johon äärettömän vaikea antaa oikeata vastausta. Voisihan sitä taas tarjota samaa vanhaa, eli kotien vastuuta kasvatuksesta ja oppimisesta.
Surullista luettavaa: autovarkaus, rattijuopumus, heitteillejättö. Siinäpä sitä näille nuorille opettelemista vastuunkantoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 12:37

Turhia moralisoimatta luulisin, että olivat kolarin jälkeen shokissa ja lähtivät karkuun kiinnijäämisen pelossa. Tuskin olisivat täysissä järjissään jättäneet kaveria pulaan. Onni onnettomuudessa, ettei käynyt pahemmin. Toivottavasti tästä on opiksi kaikille niin nuorille kuin vanhemmillekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 00:46

paniikkireaktio,
kun pallo on hukassa niin se tosiaan on hukassa,
ja sitten on hyvä muistaa että asioilla on vähintäänkin kaksi puolta
ja mehän tiedämme tästä asiasta vain mitä lehdet ovat kertoneet

valperi.blogspot.com/2007/12...uolta.html