Oletteko seurannut perseidejä?

Runsaasti tähdenlentoja odotettavissa;
www.ursa.fi/blogit/jaostot/i...teorit.php

Lisätty: 16.08.2010 - 10:15

Toteutunut piikki nähtävissä täällä:
www.imo.net/live/perseids2010/#peak

Avainsanat: tähdenlentoja meteorit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.08.2010 - 10:02

enemmän kyllä tullut katseltua ukkosen leiskuntaa. seinäjoellakin on tähtitorni jossa voisi käydä seuraamassa taivaankappaleiden touhuja, ehkä kun illat pimenee ajelen sinne:
www.lakeudenursa.fi/

Kysyjän kommentti

eipä osunut ihan ajoitus toteutumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.08.2010 - 09:26

Joo haluaisin kyllä nähdä, mutta kun ovat aina siihen aikaan kun minulla on silmät kiinni ja katselen unikuvia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 09:47

Empä ole, sillä silloin kun aikaa moiseen olisi ollut on ukkossateet syöksyvirtauksineen estäneet perseiden havannoinnin. Toivottavasti kuitenkin jatkossa on parempi onni ja saan nähdyksi edes yhden pesidin. Ne kun ovat katsomisen arvoisia luonnonilmiöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 10:07

en ole , siitähän saa sakkoja ainakin Turussa .....

www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...5259138798

... ai niin taisi lukihärö iskeä taas ...

Lisätty: 09.08.2010 - 10:57

www.iltalehti.fi/uutiset/201...1_uu.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 12:31

Kylmaar määkii pers...joskus kattelen, miesten siis, mutta täytyy vissiin siirtää katse korkeimpiin sfääreihin parin päivän päästä vai milloinkas ne pers... lentääkään. Olen joskus kyllä nähnytkin ja vielä sellaisia joilla on pers... olalla....nyt meni ulalle....ko just heräsin, huomenta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 12:43

Tähdenlentoja olen joskus nähnyt, pitänee alkaa tiirailemaan taivaalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 17:42

Ei, kuulin sanankin ensimmäisen kerran ja käväisin lukasemassa mitä ne perseidit ovat.
Varmasti en niitä nyt vasite ketsele. Täytyy toivomuslista tehdä, jos sattuisikin tähdenlennon näkemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 20:49

Joskus olen nähnyt, mutta täytyy ruveta seuraamaan paremmin. Hienoja ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 21:05

Olen useamia kertoja nähnyt..ja aina toivonut jotakin..mutta ei ole toiveet toteutuneet..