Kyllä minnuu niin harmittaa, kun tuli aloitetuksi ne kuuluisat Astan-päivät ja nyt ei taida ilmat asettua ensinkään.Mikä neuvoksi?

Please, joku sadekuuro tännekin, että ilma raikastuisi ja nuo savut häipyisivät sen siliän tien. On kuulkaa aika tukalaa täällä sisälläkin ja vesi vaan valuu työtakin alla.

Lisätty: 09.08.2010 - 05:01

Huomenta vaan ja ei ole kyllä satanut tähän mennessä pisaraakaan.

Avainsanat: olo tukala

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.08.2010 - 12:39

olisipa sun kolmas nimi Susanna, niin voisit tällä viikolla puhaltaa savupilvet pois ja ropsauttaa raikastavan sateen siihen päälle.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastaajalle. En ole tosiaankaan Susanna, mutta kyllähän tämä Astan riehuminen muistetaan ainakin tämän vuoden. Kuuma kesä ja tulisen kovat myrskyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.08.2010 - 00:13

Tänään on sielläkin;
www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...97?ref=rss

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 00:22

kaikki aikanaan, kyllä sinäkin vielä saat sadetta ihan kyllästymiseen asti,

tämä meillä vieraillut myräkkä jatkoi matkaansa (tähdet taas tuikkii Hesan taivaalla) kohti Pohjanmaata ja on tutkaennusteen mukaan aamusella Oulun seutuvilla

www.fmi.fi/saa/sadejapi.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 05:31

serku kertoi ,et sastamalassa tuli kämmenen kokoisia jäälohkareita ,pommittaen kukat,marjapuskat ,omenat raakuleina maahan ,kuin kaikki muutkin puskat katkasten puunoksia ja tehden 3 auton pelleistä ,kuin perunapellon ...jot noita ilmoja en tänne halua ....mut kyllä lauantaina osui tähänkin kaupunkiin trompi ,just kun oli palveluskoirien kisat mennossa ..siellä lensi telttoja poikineen ...eikä ruhjeiltakaan säästytty....meiltä ei kuitenkaan mennyt kuin sähköt puoleksituntia ...aka jytinää ja salamointia oli kylläkin ... ja punapää onnikin oli ihan paniikis ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 07:24

Kävihän se rajuilma meilläkin eilen tossa 22. aikoihin alkoi.Tuli vettäkin .Salamat välkkyi taivaan täydeltä. Mieheni lähti katsastamaan tonne metsään, mitä on tapahtunut. Onneksi katot pysyi paikallaan.Oli helpotus kun meni pois.Tämä oli toinen ukkonen tänäkesänä.Eka kunnollisnen sade.
Sysimustalle taivaalle tuli kiristys nauha yli koko taivaan ja sitten se alkoi.Tuli pyörteenä alas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 09:05

vieraili ukkonen sunnuntai-illalla, ja olipa aika rytinää ja räiskettä.
vettäkin tuli aivan kaatamalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 09:29

No eipä ukkonen vieraillut, hyvä niin kun niin pal pahojaan teki..
Mutt sadetta kaipaa, luultavasti tänään saadaankin ainakin pikkuripauksia, mut kun hsaluan et todella uittaa ja raikastaa tän ilman...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 10:18

Ukkonen oli viimeyönä...ja satoi vettä..illasta tuli jo hirvittävä tuulenpuuska...meinasin onko koivut vieä aamulla pysytyssä pihalla...kyllä näyttää olevan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 13:41

Ei ne savut häivy eli pienhiukkasia on ilmassa edelleen vaikka oli illalla sade. Huoneeseen tulee kummallista hajua jos ikkunaa pitää auki. Venäjällä palaa edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 20:55

Älä Mariaana toivokaan sadetta, minä olin viime yön myrskyn kourissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 22:21

Kaksipiippuinen juttu, vettä saisi tulla mutta ihan sillai nätisti tihuuttamalla. Mutta jos nyt tulee se valitettavasti tulee myrskyn kera sieltä. Täällä Etelä-Savossakaan ei voi oikein sanoa että on satanut. Vettä on tullut mutta ei se mitään ole kastellut.