Mikä on paras tapa suojautua ahdistelijalta?

Hyvät vinkit ovat tarpeen.

Avainsanat: vinkkejä ahdisteluun

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.08.2010 - 18:37

Pieni ryöstöhälytin on varmasti hyvä apuväline hädän hetkellä. Tietysti kannattaa välttää yksin liikkumista ilta- ja yöaikaan niin paljon kuin mahdollista.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.08.2010 - 18:36

ainakin ryöstöhälytin on kätevä ja pahaääninen, jos vaan ehtii sitä käyttää.
ei ole onneksi koskaan eksynyt kukaan ahdistelemaan. ei edes Hesassa, työmatkat kun kävelin yöllä Espan Kappelista Kallioon. mutta kävelyvauhti olikin aina tosi ripeä.
eikä ulkomaillakaan onneksi ole sattunut mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 18:54

No eipä ole ollut tarvetta käytää mitään, ei olisi ollutkaan millä puolustautua, huutamaan kait olisi alkanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 20:50

luontaiset ominaisuudet

isokokoinen, ruma ulkonäkö ja vikkelät jalat, niin eipä ole ollut ongelmia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 20:54

Jonkun itsepuolustuskurssin käyminen olisi hyvä. Esim. Keho.net järjestää tehokkaan itsepuolustuskurssin naisille. Kurssin tarkoituksena on antaa perusedellytykset itsensä puolustustamiseen käytännön tilanteissa.

Varoittava esimerkki lain ottamisesta omiin käsiin on esim. Lahdesta josta on hävinny aika paljon noita ulkomaalaisia esim. somaaleja, venäläisiä ja romanialaisia, varkaita, raiskaajia ja pahoinpitelijöitä Roguesin takia. Eikä kaikkii asioita tänne viitti kirjoittaa mitä tietää niistä.

Rogues Gallery on vuonna 2001, MC Cannonballin pohjalle, muodostettu lahtelainen rikollisryhmä. The Rogues Gallery:n jäsenet ovat syyllistyneet mm. huumeiden (amfetamiinin, ekstaasin, hasiksen, yms.) maahantuontiin ja jakeluun mm. Lahdessa, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Helsingissä, Äänekoskella, Kuopiossa ja Lieksassa sekä varkauksiin ja väkivaltarikoksiin. Ryhmää kuuluu noin 20 täysjäsentä, joista kaksi tuomittiin. Ryhmän organisoituminen ja kurinpitomenettelyt noudattavat "rikollisten moottoripyöräryhmien" tapoja, mutta kyseessä ei ole moottoripyöräkerho.

Ryhmään kuuluu jäseniä (members), ehdokasjäseniä (prospects), kannattajia (hangarounds) ja halukkaita (wannabes). Jengiin ja sen lähipiiriin kuuluu arviolta 50-200 henkilöä. Halukkaiden ei sallita kantaa ryhmälle ominaista mustaa nahkaliiviä. Jotkut kahdeksasta keskeisestä jäsenestä ovat kuuluneet aikaisemmin Cannonball MC Lahti -ryhmään.

fi.wikipedia.org/wiki/Rogues_Gallery

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 21:10

Olen säästynyt ahditelijoilta...jos joku alkaisi ahdistelemaan...niin niin kova huuto mitä ikinä lähtee..
Voisihan hankkia joku leikkipyssy laukkuuun..jos joutuisi joskus ahdistuksen kohteeksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2010 - 08:40

Eipä tarvitse pelätä, mutta kyllä minusta sen verran ääntä lähtee joten kait se mun ääntä pelkäis...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2010 - 11:07

Muistan teiniikäisenä kun tassit kiinnosti ja pyörällä piti mennä syksyllä 6km tanssiin.Minä laitoin huivin päähäni ohimolle asti ja naamioin itseni vanhaksi ihmiseksi.Sain kyllä silloin rauhassa ajella polkupyörällä, kotiin yönselässä.Serkkuni ei tehnyt tuota ja se sai aina jonkun pyörällä seuraavan peräänsä.Konstit on monet,henkensä pitimeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 13:46

Varminta on käyttää yöllä joko taksia tai omaa autoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 20:07

Tayvurat selkääsi vähän taakse päon ja oilvella ttäysillä kasseljje niin henki sappaituu ja ja öö se karkuun. Tässä vain yksi konsti.

Lisätty: 09.08.2010 - 20:21

www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s...amp;a=9265

Lisätty: 09.08.2010 - 20:22

www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s...amp;a=9265

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 21:45

Minä varmaankin kantaisin mukanani naamioitua pikalaukausimella olevaa turboteleskooppimailaa. Napin painallus ahdistelijan sepaluksen kohdilla ja vot - menee miekkoselta mielihalut. Ja itse kerkii jo siinä vaiheessa karkuun hyvänkin matkaa ennen kuin ahdistunut ahdistelija pääsee ahdingostaan.