Laulun sanat; oletko kuullut/ymmärtänyt jonkin kohdan omalla tavallasi, ja myöhemmin selvinnyt, ettei se ihan niin ollutkaan?

Mulla montakin laulua, joiden jotkut kohdat selvinneet vasta myöhemmin (kuullun ymmärtäminen, he..hee?), esim. etsin kauan sellaista paikkaa kuin Kuuhankavesi (jota tietty ei löytynyt), joka laulussa manittiin, mutta sitten selvis, että se olikin oikeesti; 'kuu Hankaveen'. Mites teitin muistikuvat kappaleiden/laulujen sanoista ovat mielessänne vääristyneet? Monta kertaa todella huvittaviakin 'versioita' sanoista löytyy

Lisätty: 07.09.2008 - 21:46

tai; istuimme kahden tanssilavan luona. Oikein kuultu, väärin ymmärretty; miten voi istua kahden eri tanssilavan luona, kunnes, heureka, se olikin: me niinku kahestaan (sen yhen) tanssilavan luona.......jot silleen

Lisätty: 08.09.2008 - 15:39

Kiitokset anonyymille, loppujen lopuksi ympäri käydään ja yhteen tullaan, hih, eli olen sitten alun perinkin kuullut/ymmärtänyt laulussa tämän Kuuhankavesi -jutskan oikein, jipii mä ja sä, ja sivistyksestä lähti toi tosi valtava 'musta aukko', tänks tuu juu...

Avainsanat: laulut kappaleet sanat vääristyneet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.09.2008 - 21:42

se klassisin vissiin on : ... kyyn eleitä silmissäs nään rakkain ....

Lisätty: 07.09.2008 - 22:01

alakoulussa ihmettelin kun sitä maan korvessa kulkevaa lapsosta vei kotiin lihava enkeli, en viitsinyt keltään kysyä kun toisten ulkonäköön puuttuminen oli siihen aikaan epäkohteliasta

Lisätty: 07.09.2008 - 22:37

vähän myöhemmin Riki Sorsa sai pitkään laulaa .... ankkuri kaappiin ... enenkuin joku oikai että se laulaakin ankkuri napista

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.09.2008 - 21:31

moniakin kappaleita on missä olen väärin kuullut, ja tässä yks minkä heti muistin: esittäjä jippu kuka teki minusta tän naisen - - -> kuulin että se laulaa kuka teki minusta tällaisen. : ) niin ja - - tuuli ajan mittaan pilvet (paljastaa) vaikka oikea on (valjastaa). jne jne...

Lisätty: 13.09.2008 - 22:13

tää ei oo väärin kuultua vaan itse vaihdetut sanat. enkelit lentää sun muniin ja tekee sinusta kauriin..... ( enkelit lentää sun uniin ja tekee sinusta kauniin ) ehhee, olipa hauska juu. ; )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.09.2008 - 23:32

Onhan Hankasalmella Kuuhankavesi ja siitä just laulussa lauletaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2008 - 06:04

tuo ankkuri nappi oli pitkään mysteeri kun kuulin ankkuri naappi ihmettelin onko se ankkuri kiinnitys tappi olis tässä muitakin mutta lähden nyt töihin olen jo vähän myöhässä

Lisätty: 08.09.2008 - 18:06

somerjoen raulin laulu kummitteli myös,kuulin oppentoora pitkään sitten joku päivä selvisi,hän laulaa, ooo glendoora,,,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2008 - 19:02

Tulipa tässä mieleen tuosta Kuuhankavedestä, että Hankasalmella on ravintola jonka nimi on Kuuhanka..
Tuli nyt ihan asian vierestä mutta jäi häiritsemään :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2008 - 21:56

En vieläkään tiedä/viitsi ottaa selvää mitä lauritähkä sanoo siinä biisissä... mun täytyy rakas tämä elämä roskiin... ei aukee mulle. Joku on sen joskus mulle "suomentanu", mut hitsi vieköön, en muista.