Mitä tarkoittaa, kun savolainen mies sanoo: "munakoisoo"

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 20:58

Ja käytännössä tarkoittaa sitä että silloin meidän isäntä makkoo.....

Kysyjän kommentti

Tosi on.

Mitä yhteistä on Savon Sellulla ja savolaisella poikamiehellä?
Iliman pilluu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.08.2010 - 13:33

Löysin tuohon tälläisen jutun. Savolaismies meni kauppaan ja kysyi myyjältä, onko teillä munakoisoo?
Sitä ei sattunut silloin olemaan . Mutta seuraavana päivänä myyjä huomasi, että sama mies tuli uudelleen kaupaan ja sanoi miehelle:" Nyt meillä on sitä leppeeveen munnoo."..,

Lisätty: 07.08.2010 - 13:36

Mutta nyt en tiedä mitä se leppeevee munnoo on.

Lisätty: 07.08.2010 - 13:36

Mutta nyt en tiedä mitä se leppeevee munnoo on.

Lähteet:
savlaishuumorikirjasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 14:12

Mikä on savolaisten impotentti?
- Munakoisoo.

users.jyu.fi/~kirkopo/savo/?...=questions

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 16:04

kun savolainen mies jotain sanoo niin ymärtämisestä kaikki vastuu siirtty välittömästi kuulijalle, eli riippuu siitä mistä roikkuu ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 16:54

Tuoltahan tuo tuli putelta vastaus linkeineen siihen mikä on savolaisten "munakoiso". Siemenetön immeinenhän se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 17:13

munakoisoo -> muna lepää, nukkuu, ei stondaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 21:49

Munakoisoo tarkoittaa,että on riipputilassa..eli lepotilassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2010 - 04:49

Asiakas kysyi savolaissyntyiseltä kaupan myyjältä:
Onkohan tiällä munakoisoo?
Sitä ei sattunut olemaan, mutta seuraavana päivänä myyjä huomasi
liikkeessä saman asiakkaan ja kertoi:
Nyt meillä ois sitä leppeevee munnoo...;)

Lähteet:
www.kotiposti.net/sheikki/te...s/savo.txt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2010 - 08:36

Lepotilahan tuo on!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 18:38

lerppana mikä lerppana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2010 - 09:16

siellähän sekin nukkuu lepää ... huilii ja nauttii muuten vaan tehtävästään , kuin sillee ;)
ups .. en nyt kyl yhtään ymmärrä , kun kategorias taide ja kultturellii .... mitähän nyt mahtaakaan tarkoittaa ... ihan ulkona näist jutuist taas ?