Oletteko käyneet fysioterapeutilla ja mitkä kokemukset ensimmäisen käynnin jälkeen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.08.2010 - 00:52

kerran olen käynyt sellaisen kymmenen hoitokerran kuurin läpi,
muistaakseni neljännen käyntikerran jälkeen aloin uskuoa että siitä ähellyksestä on jotain hyötyä ... ja olihan siitä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.08.2010 - 05:28

Itse en ole käynyt, mutta suosituksia olen kuullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 07:15

vähän sellanen olo että eihän tämä nyt mitään....mutta seuraavana päivänä viimestään tuntuu että raajat irtoo. sitkeesti kun tekee harjoituksia niin kyllä siitä hyötyä on. olkapääleikkaukseni jälkeen jopa toppuutteli että kaikkea ei saa tehdä vaikka pystyisikin. hyvä että ovat olemassa ja kertomassa tavalliselle ihmiselle mikä on buenoa tehdä. olisi paskamaista pilata olkapää väärillä harjoituksilla. sieltä saa myös tsemppiä - mun fyssari ainakin kyseli maat ja lammet ja antoi uskoa eteenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 07:49

Kyllä olen monta 10-8 sarjan kertaa käynyt fysioterapeutilla. Niskakipuuni sieltä sain jonkun veeran apua, mutta kyllä noille liikuntaelimille en ole saanut. Itse ostin sellaisen TNS-sähkölaitteeen, jolla nikaani hoitelen silloin tällöin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 08:50

Selän taki olen käynyt terveyskeskuksessa fysioterapiassa.Kyllä koin että siitä oli apua ja seuraa.
Se kartoitti ja tutki mistä selkä kipeä ,mikä aiheuttaa tuon. Siltä sain jumppa ohjeen selälle.Sain lämpöhoitojakin ja siitä oli apua jonkin aikaa.Sitten piti käydä siellä, niinsanotussa punttisali jumpassa, kokeilemassa niitä apuvalineitä.Olen tyytyväinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 10:25

Onpa joskus tullut käytyä, eka kerralla aina on tullut sellainen olo ettei vaikuttanut mitenkään, mutta toisesta jo huomasi ..
riippuu tietenkin mitä hoitoa annetaan, niitähän on niin monenlaista...
minulle on annettu, lämpöhoitoa, vesisähköä ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 12:39

Hyvällä ja oikein järjestetyllä ohjelmalla fysioterapeutilla käynti kyllä kannattaa. Vähään aikaan ei tapahdu mitään, mutta jo viikon säännöllisellä ohjelmalla ja sitä tiukasti noudattaen tulokset alkavat näkyä. Muista, että loppujen lopuksi kaikki on myös sinusta itsestäsi kiinni! Fysioterapeuttejakin on monenlaisia, hyviä ja huonoja!

Kaksi naista oli pelaamassa golfia kauniina sunnuntaipäivänä. He eivät olleet kovia lyöntimestareita. Kauhulla naiset seurasivat, kuinka ensimmäisenä lyöneen pallo osui seuraavalla reiällä hääränneeseen mieheen, jonka kädet lennähtivät salamana haaroihin. Mies vaipui polvilleen ja tunsi selvästi kovaa kipua. Naiset riensivät miehen luo ja toinen heistä sanoi: - Olen hirveän pahoillani! Olen ammatiltani fysioterapeutti ja osaan kyllä lievittää kipuanne jos annatte minun auttaa. - Uuh..., mies voihki. Kyllä se tästä... Muutama minuutti ja olen ihan kunnossa. Nainen tunsi olevansa syypää miehen tuskaan ja yritti auttaa häntä tämän vastusteluista huolimatta. Terapeutti siirsi hellästi miehen kädet haaroista sivummalle ja avasi tämän vyön. Sitten hän vei kätensä housujen sisään ja alkoi hieroa. Hetken päästä hän kysyi: - Miltä tämä tuntuu? - Oikein hyvältä, mies vastasi. Mutta peukaloa kihelmöi edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2010 - 18:46

Olen ollut useaan otteeseen. Sairaalareissujen jälkeen. Ensin varovaisia liikkeitä. Sitten lisätään tehoa vähitellen. Ammattilaiset osaavat hommansa

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 20:18

Muutamia kertoja ja jokaisen ensimmäisen kerran jälkeen olo on ollut kuin olisi jyrän alle jäänyt. Mutta kyllä se siitä siiten ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2010 - 20:33

Työterveyshoitaja ohjasi minut terveyskeskuksen fysioterapetille kipeytyneiden hartioiden ja niskan vuoksi. Fysioterapetti selvitti erilaia liikeitä teettämällä, mistä vaiva voisi olla peräisin ja antoi niin hyvät jumppaohjeet, että niiden avulla sain kotona itseni kuntoon. Mikäli vaiva ei olisi näin mennyt ohi, olisi tämä fysioterapeutti hankkinut minulle lääkärinlähetteen yksityiselle fysioterapeutille, mutta onnekseni en sitä lähetettä tarvinnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2010 - 19:50

Olen käynyt useamia 10 kerran sarjoja..Ensimmäisen kerran jäkeen saattaa paikat olla todella kipeät..