heips puutarhurinapsut ! vielä sen verran kysyisin , et onko teillä pasuunakukkaa ... kasvatatteko sitä maassa kesät talvet vaiko

ruukussa ja missä sitten sen ruukun säilytätte talven yli , sain selaisen kukan , enkä tiedä , et laitanko sen nyt maahan ja annan olla siellä talvenkin yli vaiko isompaan purkiin ja tuon talveksi sisälle , kun meillä ei ole kellaria , jossa sen säilyttäisin .. täälläpäin yksi kamuni pitää sitä aina maassa , mutta taas siltä jolta sen sain hän pitää kellarissa talvet .. jot turun tienoolla asutaan , jotta voiskos sen vaan kaivaa maahan ? ... ampelimansikkani talvehtivat hyvin talven , kun laitoin ne maahan , mutta uskallanko tuon pasuunakukan laittaa sinne , etten tapa sitä sit kylmyyteen .. ?

Lisätty: 05.08.2010 - 20:30

anteeksi pienet kirjotus virhet :(

Avainsanat: pasuunakukan talvehtiminen ja kasvatus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.08.2010 - 17:42

Olen kasvattanut siemenistä taimet ja nyt ne ovat aika kookkaita jo tuolla Onnelassa. Enkelipasuunat ovat ruukuissa ja muut pasuunat sankoissa. Eivät kuki vielä tälle kesälle, mutta jos saan vietyä ne talven ylitse niin ehkäpä ensi kesänä voi ihailla jo kukkiakin. Kellariin tai muuhun viileään paikkaan talveksi. Ellei sellaista ole niin voi ne säilyttää sisätiloissakin...jos olisi vaikka vähän viileä huone. Ne pudottavat lehtensä talvella ja näyttävät melkein kuolleilta, mutta kannattaa silti säilyttää sillä keväällä ne aloittavat kasvunsa. Talven aikana silloin tällöin niukka kastelu niin etteivät ihan kokonaan kuivu.
Nyt syyskesällä ja syksyllä kannattaa pitää esim. parvekkeella tai terassilla melkeinpä pakkasten tuloon asti.

Kysyjän kommentti

kiitokset seikkaperäisestä vastauksestasi ...ja muillekkin vastauksistanne ...:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.08.2010 - 16:57

Ilmeisesti ei onnistu maahan laitto..
www.yhteishyva.fi/piha_parve...a_kasveja/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 20:05

Ruukussa, sisällä kesät ja talvet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 20:49

Ei ole minulla ollut koskaan pasuunakukkaa..että en tiedä hoidosta mitään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 21:06

en minäkään ole kuullut en edes nimeäkään. enkeli pasuunakukka hieno nimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 21:39

Eipä ole pasuunakukkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 20:58

Säilytys mielellään viileä paikka mutta ei ihan pimeä.Niukka kastelu talvella.Omassa ruukussa .Mulla oli tossa alakerrassa joss noi15+Mariaana laittoi aika hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 19:41

Sisarellani on ja hän vie sen aina talveksi kerrostalon kuivavarastoon. Hyvin on säilynyt ja lähtee hienosti keväällä kasvamaan.