Kuka kertoo minulle yksinkertaisesti miten teen s-postisalkuista varmuuskopion? Salkuissa tärkeitä tietoja.

Voiko ne jotenkin tallentaa tikulle?
En ole sitten mikään tietsikka ihminen, joten "yksinkertainen ohje ":)) Kiitos!
Koneessani ei ole mitään massamuistitilaa, joten ....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.08.2010 - 13:25

konstit riipuvat varmasti jonkiverran sähköposti-ohjelmastasi / palvelimestasi, mutta ainakin suomi24 : ssä löytyy suoraan toiminto "tallenna levylle" jolla voit siirtää kaikki haluamasi viestit/kansiot oman koneesi kovalevylle tai vaikkapa muistitikulle .... vastaava toiminto varmasti löytyy muistakin sp-ohjelmista ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.08.2010 - 13:33

täälläkin ohjeita:
www.tietokone.fi/softa/windo...ess_backup

tai sitten kopioit yksitellen emailit ja siirrät ne ulkoiselle kiintolevylle tai muistitikulle, tai poltat dvd:lle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 13:48

Outlook Expressissä se on tehtävä näin;
www.tietokone.fi/softa/windo...ess_backup

Gmail on parempi sähköposti siinä ei tarvitse kopioida mitään. Voit katsoa missäpäin maailmaa tahansa vaivattomasti postisi, eikä ne kuormita konettasi koska google pitää niitä tallessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 15:25

Gmail on todella hyvä suosittelen..
Mutta voithan tallentaa todella siten että kopioit poltat nuo lopuksi levylle...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 16:02

Microsoft Outlook Express -ohjelmassa
Työkalut > Asetukset > Ylläpito > Tallennuskansio - kertoo missä viestisi on
"Henkilökohtainen viestisäilösi sijaitsee seuraavassa kansiossa":
C:\Documents and Settings\sinun_oma_käyttäjänimesi\Local Settings\Application Data\Identities\(joku_numerosarja_kuten){DF09A058-880A-47FB-9C0D-BB1D73122D42}\Microsoft\Outlook Express
Minulla se koko Outlook Express kansio on 364 Mt, josta kyllä voi ottaa kopion, tai kansiossa olevista .dbx -tiedostoista, mutta sen kopion käyttäminen tai palauttaminen on eri juttu, josta minulla ei ole kokemusta.
Mutta täältä löytyi asiaan jotain ohjeita suomeksi:
support.microsoft.com/kb/270670

Lisätty: 06.08.2010 - 12:30

Tuo näyttää aika monimutkaiselta, mutta voit nyt heti ainakin etsiä se Outlook Express -kansio ja kopioida se koko kansio talteen, ihan tavallisella tavalla Kopioi ja Liitä tai hiirellä vetämällä ja opiskella sitten myöhemmin jatkotoimenpiteitä.
Kopion tekemisestä ei ainakaan ole mitään haittaa, kunhan et vahingossa Siirrä tai Poista.
Silloin sinulla pitäisi olla ainakin ne viestit tallessa.