Päiviä napsulaiset. Eilen taas myrskysi, miten sinun paikkakunnallasi?

Tuuli oli varsin kova meillä ja seurasimme ikkunasta salamointia sekä pihapetäjien kestävyyttä. Pystyssä ovat vielä, mutta ihan oikeasti jo vähän pelotti.

Avainsanat: kesä myrsky ukkonen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.08.2010 - 16:38

Me ollaan säästytty ihmeen kaupalla.Viimeksi meni sivusta.Kait tuo salpausselänharju jakaa.Satoi kyllä vähäsen.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. Olemme siis säästyneet kovilta myrskyiltä. Meillä tuo järvi jakaa ne pilvet ja onneksi ovat myräkät menneet ohitse tällä kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.08.2010 - 11:15

Kovin mustanpuhuva taivas oli, kumahteli kauempana kun taatto asteli taivaankannen sisäpuolella,
Salamointia en nähnyt, mutta ravakka saekuuro piiskasi maata. Illan tuuli oli hyvin kovaa ja puuskaista.
Uuraisen seutua, joka on jonkun kymmenen kilometrin päässä, Veera koetteli nyt kovin kourin.
Keuruu-Myllymäki välisellä tiellä oli puita kaatunut tielle, kuulin varoituksista.
On se luonnon isäntä nyt antanut aihetta meille, että muistuttaa, ettei kaikki ole vain pehmeää unta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 11:22

sen verran tuuli että hilseet sai kyytiä muttei nyt mitään varsinaisia myrskyjä, trombeja, suihkuvirtauksia tms. ollut täällä pääkaupunkiseudulla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 11:25

Mouhijärven kiersi,mutta liki liippas.Lavia,Kankaanpää ja Hämeenkyrö saivat huutia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 11:42

Paikkapaikoin eilen kaatoi viimeisetkin puut ja nyt on luvassa Venäjältä helleaalti tänne kaakkoon. Toivottavasti ei tule kylmiä pystysiä sen mukana. Täällä on paljon loma-asuntoja että täystuho olisi melkoinen katastrofi täälläkin. Aika näyttää eihän tuo Uuraisissa ollut kuin muutaman sekunni ja jälki oli karmeaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 12:07

ei onneksi ollut , kuin pieni tuulenväre tai ehkä nyt hiukka isompikin, kun piti mennä markiisit vetään ylös ... puut ovat kuitenkin pystys ... onneksi , mut tuolla uuraisilla oli paha myräkkä ja ei pitkää aikaa , kun isännälle sanoin , et poiketaanpa siellä käymään , kun sinne päin oltiin menossa ... no se tapahtui viime kuussa , jotta tuolta myräkältä oltais kuitenkin säästytty ... onneksi sekin.. kestämistä heille , jotka sielä tuhon keskellä ovat ja olivat ...toivotavasti saavat kaiken kuntoon pian ja ihmiset tuskaansa apua .. uskon sen olevan kauheaa, kun istuu vaunussa ja puita ryskyy katolle , ei siitä pelosta niin äkkiä selviä , jos selviää olenkaan ... siksi ois hyvä jos he sais kriisiapua nyt ja nopeaan .. sekä muutkin , jotka joutuivat myräkän keskelle ...uskoisn et se auttais eikä jäis traumoja moisesta koettelemuksesta ...voimia sinne kaikille ....!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 12:39

Sadetta ropisi pariin kertaan jonkun verran noi 5 minuutin ajan, ja iltapäivällä alkoi pienoinen tuuli joten se siitä ei myrskynnyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 18:20

Amppelikukat olivat parvekkeella ja terassilla ihan vaakatasossa,piti mennä niitä kiireellä pelastamaan. Myös pyykkinarulla henkareissa kuivumassa olleet paidat piti keräillä pihanurmikolta. Vettä tuli kaatamalla, rännien yli suorastaan virtasi vesi alas. Salamoita näkyi yhtenään ja ikkunat tärisivät jyrinän voimasta. Sähköjä ei ollut ja sisällä pimeää kuin keskiyöllä.
Näin ulkona yhden pyöräilijän ja portailta hänelle huutelin, että tule tänne sisälle turvaan ja niin tuo entuudestaan meille tuntematon kaveri vietti toista tuntia myrkyn suojassa olohuoneessamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 20:45

Pieni sadekuuro tuli illasta...aika kova tuuli oli....ei sentään alkanut ihan myrskyämään onneksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 21:46

Myrskysi ja ukkosti, mutta ei tullut näille seuduille tuhoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 19:17

Tuolloin torstaina oli rauhallista, edellisenä iltana oli mahdoton tuuli.