Mikä on Suomen suurin saari?

Avainsanat: suomen suurin saari

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2010 - 13:23

Soisalo mutta yrittävät kehnot "hovissa" muuttaa Lounais-Suomeksi.

Lisätty: 04.08.2010 - 14:10

Kokemäenjoen ja Kymijoen vesistöjen alkulähde on samassa järvessä eile iltaisen "tv-dosentin" mukaan. Että saarella asun minäkin.
www.ymparisto.fi/default.asp...amp;lan=fi

areena.yle.fi/video/1182583

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.08.2010 - 13:43

Soisalo, johan se kouluajoilta jäi hyvin mieleen. Pinta-ala 1635-1638 neliökilometriä. Eri lähteiden mukaan.
Sääninginsaloa kaupataan toisena vaihtoehtona, pinta-ala 1069 neliökilometriä.
Perusteluna on, että Soisalon saaren vedet eivät ole samassa tasossa, joten voidaan käsittää myös jokihaarorojen väliseksi alueeksi,

Lähteet:
googletin lukuja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 13:48

Soisalo on suurin ja Kemiö on kakkonen. Tuli juuri telkkarista kun joku sanoi ettei Soisalo mikään saari ole. Kiistelkööt siitä, mutta minä mieluummin piipahdan Kemiössä. Kohta muuttanevat Kemiönkin mantereeksi. Selvien asioiden sekoittajat pois telkkarista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 15:21

kuulu niihin aikaisemmin kasvatettuihin jotka elävät onnellisina siinä uskossa että se on Soisalo, olkoon sitten nykymääritelmien mukaan mitä vaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 15:31

Soisalohan tuo on jo monen muunkin mielestä sanotaan siis niin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 21:24

Sanoisin, jot Ahvenanmaa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 21:33

Kyllä aikoinaan kansakoulussa opetettiin että Soisalo kuten tuossa onkin jo vastailtu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 14:51

Soisalon on sanottu olevan se suurin saari ja kas kummaa, se on Savossa....asiasta on syntynyt kalapaliikkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 20:51

Soisalohan se on.

Soisalo on Kallaveden ja Haukiveden sekä Leppävirran ja Heinäveden reittien välinen alue Savossa. Sitä on vanhastaan pidetty Suomen suurimpana saarena ja samalla koko Euroopan sisävesien suurimpana saarena. Sen pinta-ala on 1 638 neliökilometriä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 18:53

Hyvinkin kakkosena pidetään sitten Sääminginsaloa.