heips viherpeukalo napsut ! onko teillä tälläistä BONSAI CARMONA kasvia ?

ostin tälläisen ja se on korkeassa ruukussa ja on bonsai ... olen aina luullut , et ne pitäis olla matalassa ruukussa , nyt sit mietin, et pitäiskös tuo vaihtaa matalaan ruukkuun ja milloin sitä pitäis leikata , onko sillä jokin aika vuodesta , kun pitäis moiseen puuhaan ryhtyä , ohjeena siinä oli vain et ei saa kuivua eikä suoranaiseen auringonpaisteeseen saa laittaa , mutta ei muita ohjeita ... nyt kokeilen tokaa kertaa bonsain kasvatusta .. eka , joka oli tuollaises matalas ruukus , oli kyllä eli eri kasvi, mutta kuoli , just kuivuuteen .. nyt aatelin joskos tämä ei kuivuis kun on korkeassa ruukussa .. mitenkä teillä on ollut tai on bonsainne ?

Avainsanat: bonsai carmona kasvatus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2010 - 12:34

Ei ole kokemusta, mutta tiedän, että sitä on kasteltava päivittäin. Matalissa ruukuissa olen nähnyt niitä, mutta jospa se kasvaa korkeassakin. Onnea ja menestystä bonsaillesi.

Kysyjän kommentti

onnea tuon kasatukseen taritsenkin ... kiitokset vastauksistanne :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.08.2010 - 13:08

Olen nähnyt kyseistä viherkasvia vain matalssa ruukussa ja kastelusta muistan, että sen on oltava niukkaa mutta säännöllistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 14:22

eipä ole ollut, joten ei kokemusta kasvista, enkä muista nähneenikään tai ainakaan tietäneeni mikä kasvi on kyseessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 15:21

Eipä ole tullut hankittua, ihailen kyllä noita bonsai kasveja, mutta kun omistan kissan joka on päättänyt tuhota kaikki kukat, huom myös nuo puukukatkin käy..
niin onpi siksi jäänyt hommaamatta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 20:30

Mulla ei henkilökohtaisesti ole ollut tuota.En ole uskaltanut ,epäilen että kuolisi minulla.Aina olen nähnyt väkisinkasvatettuja kääpiöitä.Onne a tuolle kasville. Koita kastella tasaisesti ja lannota.Liika on liikaa.Tarvittaessa mitä pystyy käyttämään. Mualaisjärkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 20:53

Ei minullakaan tälläistä kaunistusta ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 18:50

Samoin minunkin tietoni. Sopiva kastelua sekä ulkoilua puolivarjoisella paikalla.