Jokainen meistä luullakseni on kuullut puhuttavan Pietarin kalansaaliista. Kuinka paljon Pietari niitä sai kerralla?

Kalastajahan hän oli ja varmasti montakin kalareisua teki, mutta nyt se tomuinen kirja esiin ja katsotaan se sieltä, vihjeenkin annan.

Avainsanat: johannes 21:11 (kategoria voisi olla taas joku muukin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2010 - 08:19

(Luuk. 5:1-11)
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Älä pelkää. Tästä lähtien sinä olet ihmisten kalastaja." 11 He vetivät veneet maihin ja jättäen kaiken lähtivät seuraamaan Jeesusta.

Tunnen sen nimisen miehen Saimaan rannalta ja sanoo saavansa aina Pietarin kalansaaliin, se tosin vaihtelee.

Lähteet:
www.ortodoksi.net/index.php/...petuspuhe)

Kysyjän kommentti

Annoin vihjeen ja avainsanaksi Joh,21 jae 11, siellä sanotaan, että :Simon Pietari meni veneeseen ja veti verkon maihin. Se oli täynnä isoja kaloja, mutta vaikka kaloja oli paljon -kaikkiaan sataviisikymmentäkolme- verkko ei revennyt.
Jumppis olit kuitenkin Raamatun avannut, mutta et sitä kohtaa, minkä annoin avainsanaksi ja vihjeeksi kaikille se oli Joh.21 jae 11. Suurkiitos kaikille vastauksesta. Nyt hain kappalemäärää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.08.2010 - 23:21

kaksi täyttä veneellistä jos nyt yhtään oikein muistan tätä kalajuttua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 08:25

Jeesus sanoi Simonille: "Souda vene syvään veteen, laskekaa
sinne verkkonne." Tähän Simon vastasi: "Opettaja, me olemme jo tehneet työtä koko yön
emmekä ole saaneet mitään. Mutta lasken vielä verkot, kun sinä niin käsket." Näin he tekivät
ja saivat saarretuksi niin suuren kalaparven, että heidän verkkonsa repeilivät. He
viittoivat toisessa veneessä olevia tovereitaan apuun. Nämä tulivat, ja he saivat molemmat
veneet niin täyteen kalaa, että ne olivat upota.
evl.fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 11:24

Jos pari veneellistä tuli, niin taitoi tämä toivomus toteutua.

www.napsu.fi/matkailu/matkak...-15--Turku

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 12:31

Mikäli Juicen lauluun on uskominen, niin niin paljon että kalaverkot repesi. Hankasalmen kirkkoherran mukaan (4.7.2010 saarnassaaan) niin paljon, että kerrankin toteutui se kalamiehen rukous eli kalaa tuli niin paljon ettei tarvinnut saaliin määrää yläkanttiin valehdella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 15:41

Sitä tuli todella kaksi veneellistä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 21:04

Jeesus kutsui luokseen Pietarin, Jaakobin ja Johanneksen. Nämä olivat kalastajia, jotka olivat uurastaneet koko yön saamatta yhtään saalista. Jeesus kehotti heitä kuitenkin soutamaan syvään veteen ja laskemaan verkot sinne. Pietari teki niin kuin Jeesus oli käskenyt, ja kalansaalis oli niin suuri, että verkot repeilivät ja veneet miltei upposivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 18:42

Yleensähän niiden kalastajien suusta lipsahtaa sellainen pieni kalavale. Joten mistä tuonkaan saaliin suuruudesta varman tietää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2010 - 13:25

En tunne ketään Pietari-nimistä joten saaliskin yhtä hämärän peitossa.