Voi tokkiisa lypsylämmin maito emalimukista juotuna lapsena parasta, mutta mikä on maitopeili?

Avainsanat: maitopeili

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2010 - 08:50

Leveä ja tasainen maitopeili kertoi tuottoisasta lehmästä. Kun lehmää katsottiin takaapäin, oli maitopeili nähtävissä. Se oli utareet takaapäin, takajalkojen väliin jäävä utareen osa.
www.savonsanomat.fi

Kysyjän kommentti

Kiitos maitopeilistä, ei ole tänä aamuna lypsylämmintä ollut juotavana.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.08.2010 - 23:34

" maitopeili on utareiden takapuolen ja hävyn välinen ruumiin pinta jossa karvat ovat hienot ja niiden kasvusuunta ylöspäinen"

runeberg.org/pieni/2/0748.html

en ole muistaakseni aiemmin kuullutkaan .....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 10:42

No vastauksethan tuossa tulivatkin..
Mutta tokihanhan muistan tuoreen lehmänmaidon..Haettiin aina naapurin tilalta maitokannussa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 20:06

Oppia ikä kaikki! Enpä ole ennen moisesta peilistä kuullutkaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 21:51

Kyllä sitä lämmintä juuri lypsettyä maitoa on lapsena tullut juotua,kun olin kesät maalla..Maitopeilistä en ole aikaisemmin kuulut..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 21:09

En tiedä muuta kun sen että liittyy lehmiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 18:38

Monelta suunnalta olen lapsena lehmää katsellut mutta sinne hännän alle ei tullut kurkistettua.
Itse käsin lypsäen on mukia täytetty.