Kenen viisaus oli toteamus"Kaikessa tekemisessä alku on tärkein"?

Avainsanat: filosofi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.08.2010 - 21:12

"Kaikessa tekemisessä alku on tärkein." Platonin sitaatti.

Platon (kreik. Πλάτων, 427 eaa–347 eaa.) oli antiikin kreikkalainen filosofi ja Akatemian perustaja, jota pidetään yhtenä antiikin ja koko historian merkittävimmistä filosofeista. Hän oli Sokrateen kuuluisin oppilas ja Aristoteleen opettaja.

Tässä vielä yksi Platonin sutkaus: "Itsensä voittaminen on voitoista ensimmäinen ja paras."

Kysyjän kommentti

Kiitos justus Platonista

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.08.2010 - 23:36

Platon, antiikin kreikkalainen filosofi näin taisi mietiskellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 11:57

Mutta lopussa tulee kiire hommassa kuin hommassa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 15:39

Riippuu urakasta...
Mutta myönnän että alun kun tekee hyvin niin ei tule paljoa mokattua!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 18:37

Viisas mieti mietiskelijältä.