Onko kukaan napsulaisista tehnyt risteilyreissua Pietariin? Kokemuksia sellaisesta olisi kiva lukea!

Jossain akkainlehdessä Pietarin risteilymatkoista oli juttua, mutta esim. mikä taho niitä järjestää, mistä niihin pääsee mukaan, mitä maksaa jne. ei kyseisessä jutussa mainittu mitään.

Avainsanat: risteily pietariin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.08.2010 - 20:48

Matkapojat tekee risteilyjä:
www.matkapojat.fi/index.php?...DgodKHdWqQ

St. Peter Line:
www.ferrycenter.fi/index.php?1835

Aikamatkat:
www.aikamatkat.fi/content/vi...1/lang,fi/

en ole risteillyt Pietariin, mutta Pietarissa jokilaivalla mennyt ees taas.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.08.2010 - 20:44

Nykyään ei ole tietoa,mutta muutama vuosi sitten teimme 5pvn risteilyn Helsingistä Pietariin MS SiljaOperalla.Laivalla yövyimme kaksi yötä ja loistavalla paikalla lähellä keskustaa,satamasta pääsi paikallisella bussilla maatuskojen kanssa muutamalla kopeekalla Nevskille ja loput kuljimme itse,
Otimme henkiklökohtaiset viisumit,(maksoi 50+€)sillä pääsimme kulkemaan omin nokkinemme.Illalla loistavissa paikoissa syömässä,kiire aika epämääräisellä taksilla laivalle ennen Tuhkimoaikaa eli klo 24.00,sulkivat tullin portin.Naiusporukalla tuskin olisin halunnut mennä venäjää taitamattomana niihin takseihin,mutta onneksi oli miespuolisia mukana.
Kaupungista jäi monipuolinen ja kivakuva,kunhan otan selvää mahiksista,lähdemme uudestaan.
Nähtävyyksiä Verikirkko,ennestään tuttu Iisakin kirkko,Eremitaasi ulkopuolelta,kahviloitakin (varsinkin yks i kuuluisan runoilijan nimellä,illalla olisis ollut runoilta tunnelmallisessa paikassa) yms.yms.joki-ja kanavaristeily olis kiva tehdä,niitähän yhdessä linkissä jo oli,kestoltaan muutaman tunnin.
Kannattaa tutustua ns.Pohjolan Venetsiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 20:45

En ole mutta matkapojilta löytyy tätä tietoa enemmän..

www.matkapojat.fi/index.php?...Dgod0mjmrQ

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 12:29

Me olemme risteilleet n.5 vuotta aikaa Pietariin, meitä oli 120 henkilöä tässä mieheni työpaikan ryhmässä ja tulimme takaisin Viipurin kautta, hotelli oli hyvä, ja Mariinski teatterissa kävimme illalla, todella kauniissa teatterissa, liput pitää tilata kuukausia ennen.Hyvin meitä pidettiin siellä, ainut moka tapahtui hotellin taholta, aamupäivällä kokoontuminen klo 11.00 bussin edessä, vastaanottovirkailija oli antanut meidän 3 bussillisen henkilön viisumit edellä lähteneen matkaoppaan haltuun,ei ollut muuta mahdollisuutta kuin odottaa tunteja, hotellista lähti johtaja ajamaan bussia kiinni, ei ehtinyt, ja raja-asema oli eri kuin meillä, jollakin oli tuttu ystävä lähellä rajaa, ja pysäytti bussin ja sai ryhmämme viisumit ja paperit odottivat rajalla meitä, hyvää palvelua , vain jäi pois matkaohjelmasta se Terijoen käynti josta talomme hirret on tuotu 1928 junalla pulavuosien aikana, ja on edelleen pystyssä , kuivana ja kauniina. LIPSUIN AIHEESTA, ANTEEKSI.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 14:55

Ei ole kokemusta, ilmoittelevat Hesarissa kyllä. Iltiksessä oli pieni "mainosjuttu" eli ravintolan henkilökunta oli humalassa... miten lienee ajomiesten laita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 21:28

Katsopas tämän matkatoimiston tarjonta:

Tilausmatkat Oy / Matka-Moilanen on matkatoimisto ja linja-autoliikenne. Olemme erikoistuneet Venäjän ja Karjalan matkoihin.

Omat kokemukseni ovat vain ja ainoastaan pelkkää plussaa. Tuntevat Pietarin joka kolkan.