Käytättekö vapaan kanan munia;siis kaupasta ostaen,en tarkoita kanalasta hakien?

Avainsanat: vapaan kanan munat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 11:48

Samalta ne maistuvat vaikka ovatkin eri paketeissa. Ihan koppikanojen munat ovat kelvanneet tähänkin asti. Ei ne kanat siitä onnellisimmiksi tule jos niitä ostankin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.08.2010 - 13:32

Ostan aina suuria munia.Hakisin maatiais kanalasta jos tietäisin,mistä.Ennen oli tossa 1.5km päässä enään ei ole ollut 20 v.teen.Niin ne katoaa niinkuin maidon haku paikatkin. Kaupaan on mentävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 14:43

ostan halvimman mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 15:41

Halvimman mukaan minä ostan, olisiko kanat vai minä onnellisimpia en tiedä.
Aivan hvin ovat asiansa ajaneet halvimmatkin ja eivät pahehe enään, niinkuin ennen niin pian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 15:54

Täytyy sanoa että en osta, on tullut käytyä kerran kanalassajotka ovat kuulemma vapaita, mutta olosuhteet huomattavasti niillä olivat huonommassa kunnossa.. kuin häkkikanoilla..
( on 1 Eerikäisen opeista, joka on jäänyt mieleen)

Eli en osta vapaan kanan munia!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 16:51

ostan hyväksi havaitsemiani, yksi nimikko kanala, ja rehellisesti sanoen en edes muista mitä ovat kanojensa vapaudesta kertoneet ....

kulutus on kohtalaisen vähäistä eikä pienellä hintaerolla niinollen ole käytännön merkitystä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 17:41

Onko vielä vapaita kanojakin niin kuin ennen maaseudulla. Ostan kaupasta silloin tällöin lähinnä hinnan mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 17:45

Ostan munat kauppahallista, olettaisin, että ovat luomua - ainakin maistuvat todella hyviltä ja myydään irtomyyntinä. Jos ostan kaupasta ostan ehdottomasti luomua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 18:47

aikaisemmin ostin halvimman kilohinnan mukaan, mut sit kattelin täs ohjelman kanojen eri kasvatustyyleistä, niin viikko pari sitten päätin "uhrata" sen jokusen kymmensenttisen/pkt, näihin vapaana kasvaneille ja munineille kanoille, oli sen verran pahan näköstä se koppikanan vähäinenkin elämä, jot josko se, että mitä enemmän ostaa vapaasti kasvatetun kotkon munia lisäis niitten tuotatoa ja ja nää ahtaasti kasvaneet, jotka ei siis oo saaanu elää käytännössä ollenkaan, kasvatustapa lopetettais/vähennettäis, siks aloin suosia, kanatkin haluu olla vapaita... p.s. en oo mikään fanaatikko minkään asian suhteen, mut nyt must tuntuu tältä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 19:11

Ostan lähes aina vapaan kanan munia. Maukueroa en ole huomannut häkkikanalan muniin, mutta ainakin omatunto on hiukan rauhallisempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 20:28

Ostan ainoastaan Luomu-munia, sen vähän mitä käytän ja niissä kyllä huomaa eroa maussa verrattuna muihin. Harvassa Luomu-/normaalissa tuotteessa on niin suuri ero maussa, kuin kananmunissa.
Kaikki muut kauppanimet kuten Vapaan, Onnellisen, Lattia, Maalais, Omega, Hyvän olon, Virkku, Orsi on lähinnä hämäystä.
"Luomukanalassa kanat ruokitaan luomurehulla. Kanoilla on oltava mahdollisuus päästä ulkoilmaan. Lattiapinta-alasta vähintään 1/3 on peitetty olkien, puulastujen, hiekan tai turpeen kaltaisella kuivikkeella, jossa kanat voivat kulkea, kuopsuttaa ja kylpeä. Kanat saavat nukkua orsilla, joilla on enemmän tilaa kuin lattiakanalassa. Munintapesätkin ovat väljemmät kuin lattiakanalassa. Munakennossa lukee "luomu" ja siinä on valvotusta tuotannosta kertova aurinkomerkki."
Lähde: fi.wikipedia.org/wiki/Kananmuna
tai www.hear.fi/pedia/Kananmuna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 08:09

Luomu-munia minäkin olen ostanut. Syön aika monta munaa viikossa, keitettynä tai pekonin kanssa paistettuna. En ajattele makueroja, mutta pelkkä tietoisuus siitä, että kana on saanut mahdollisimman oikeanlaista ravintoa auttaa päätöksessäni. Luomumunat maksavat kyllä enemmän kuin tavalliset häkkikanalan munat, mutta laatu korvaa hinnan.
Vapaan kanan munat tulevat täyteen ahdetuista lattiakanaloista, joissa kanat tallovat toisiaan. Kana- ja munapolitiikka on Suomessa vähän retuperällä, niinkuin koko tehomaatalous yleensäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 21:37

Käytän, tänäänkin ostin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2010 - 19:21

Olen ostanut halpoja munia...hyvin on kelvannut..