Mitä tiedät kertoa Skoklosterlinnasta?

Avainsanat: barokki linna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.08.2010 - 21:52

Skoklosterin linna on yksi maailman parhaimmista barokkimuseoista. Carl Gustaf Wrangel rakensi linnan v. 1654-1676. Linna oli valtava monumentti 1600-luvulla, jolloin Ruotsi oli yksi Euroopan johtavista valtioista. Muista käydä myös bankettisalissa, joka ei koskaan valmistunut loppuun saakka, ja joka on tänä päivänä hyvä esimerkki 1600-luvun rakennustyömaasta. Skoklosterin linnassa on ainutlaatuinen 50 000 esineen kokoelma huonekaluja, maalauksia, kankaita ja aseita. Lahjatavarakauppa ja kahvila.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.08.2010 - 07:23

Skoklosterin Linna
Skokloster on yksi parhaiten säilyneitä 1600-luvun linnoja

beta.stockholmtown.com/fi/Aj...-linna/893

www.tukholma.com/sights/skokloster.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 07:46

Skoklosterin Linnan sijantipaikka on Ruotsi ja se on yksi maailman parhaista barokkilinnoista.
Carl Kustav Wrangel rakennutti sen 1654-1676 vuosina. Linna oli valtava monumentti 1600-luvulla, jolloin Ruotsi oli yksi Euroopan johtavista valtioista.
Ns. "bankettisali" ei koskaan valmistunut ja siellä voi nyt tutustua 1600-luvun rakennustapaan,
Linnassa on 50 000 erilaista kokoelmaa huonekaluista, laajoja taidekokelmia, taidekäsitöitä, tekstiilejä,
aseita, työkaluja, kirjoja. paljon esittelyitä nykyään, lapsillekin lasten pajanäyttely.
Kierroksen päätteeksi voi käydä lahjatavaramyymälässä ja poiketa linnankahvilassa.

Lähteet:
googletin nimellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 08:23

En tiennyt mitään,mutta täältä(napsu)saa aina hyviä selontekoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 09:16

tässä joku linkki Tukholman tästä linnasta

beta.stockholmtown.com/fi/Aj...-linna/893

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 11:45

En tiedä kertoa mitään. Onneksi toiset tietää ja minäkin viisastun hetkellisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 12:50

wikin kertomaa:
Skoklosterin linna (ruots. Skoklosters slott) on Ruotsissa, Mälaren-järven läheisyydessä, Uppsalan ja Tukholman kaupunkien välissä, Håbon kunnassa sijaitseva linna. Ruotsalainen sotilas Carl Gustaf Wrangel rakennutti sen vuosina 1654-1676.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 17:07

serkkutyttö asusteli aikanaan Sigtunassa ja kyläilyjen yhteydessä tuli pariinkin otteeseen vierailtua Skoklosterlinnassa, mutta totta puhuen mieleen jäänyt paremminkin ne upeat näyttelyt joita siellä on ilmeisesti aika usein ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 19:20

Entuudestaan ihan tuntematon juttu eli taas oppi täällä napsussa uutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 14:53

Skokloster on Mälarenin barokkilinna eli sijaitsee Ruotsissa. Kerran olen siellä käynyt, samoin muutamassa
muussakin linnassa naapurimaassa.