Pikku Ru syntyi puolen hehtaarin metsässä, mutta miten oikeassa maailmassa kengurun lapsi syntyy ja kasvaa?

Sai papan hämilleen.

Avainsanat: kengru

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.08.2010 - 00:14

kengurun poikaset syntyvät hyvin kehittymättöminä noin kuukauden raskausajan jälkeen ja siirtyvät sinne emonsa pussiin, jonne nisätkin on sopivasti sijoitettu, ja jatkavat siellä sitten kehittymistään kunnes ovat valmiita siirtymään tähän kavalaan maailmaan dingojen ahdisteltavaksi

tämä noin lyhyesti, kirjallisuudesta löytyy perusteellisempia selityksiä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.08.2010 - 01:17

Kyselet varmaan tälläisia: www.kenguru.fi/index.php?cat...ry=Raskaus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 01:46

Eikönan lie Oseanioan aluetta pääosin Australiassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 08:14

Valperi jo vastasikin siihen varsinaiseen kysymykseen.

mutta tämäkö Pappanelosen sai hämilleen?
"Pussieläinten lisääntymiseen liittyy muitakin hauskoja seikkoja. Näille elikoille kun eivät normaalit nisäkkäiden lisääntymisvälineet riitä, vaan pussieläin naarailla on kaksi emätintä, ja uroilla usein kaksihaarainen lisääntymisväline (joidenkin lajien tapauksessa haaroja voi olla jopa neljä). Kätevää! Tästä olisi moni ihminenkin kateellinen."
www.ulkosuomalaiset.net/fi/n...2834192015

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 08:32

Tässä lisää kenguruista!

LInkki
www.tiede.fi/artikkeli/683/k...straliassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 12:14

Kengurut, eli ovat Australian asujamistoon luuluvia pussieläimiä, joilla om vomakkaat takaraajat, heikosti kehittyneet eturaajat.
Poikaset syntyvät non 3 cm kokoisina ja kehyttyvät emonsa pussissa lähtökuntoon.Siis useita kuukausia.Syntyessään ovat pienä sokeita karvapalloja.

Suomessakin on ainakin opiskeltu kenguruhoitoa ja annetttu tietoa odottaville äideile.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 11:26

Katso kenguru loikkaa... saitkin jo vastauksia. Miten turvallinen kasvuympäristö niillä lapsosilla onkaan, äidin sylissä. Miksei ihminenkin voisi kasvaa samalla lailla kunnes omat jalat uskaltautuvat johdattamaan ulos maailmaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 20:01

Turvallisesti äidin vatsapussissa kenguruvauvat varttuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 21:45

Siellähän se turvallisesti mamman pussissa köllöttelee.