Potugalilaisilla purjelaivoilla satoja vuosia sitten seilannut hauvarotu on päässyt piireihin. Mitä nimeä koira tottelee ja missä?

Avainsanat: portugalin vesikoira

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.08.2010 - 14:40

Portugalin vesikoirasta kyse. Se on siitä mukava koirarotu, että sopii myös allergiaperheisiin.

Kysyjän kommentti

Kiitso, se totuhan se on. Presidentto Obama lupasi lapsillee, että jos hän voittaa pressakisan niin lapset saavat koiran. Jämpti kun isä oli, niin puolivuotiasta Bosta-koirasta tuli USA:n kuulisin koira, kun Amerikan ykkösperhe otti sen leikkisän koirarodun. Koira tottelee numeä
BO.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.08.2010 - 21:03

tässä linkki googlasin!

www.podengo.net/rotukuvaus.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2010 - 21:33

Portugalinvesikoira "Câo de Água Portuguése" on keskikokoinen kalastajan apuri. Portugalinvesikoiraa pidetään muiden vesikoirarotujen kantarotuna. Portugeeseja on käytetty kotimaassaan noutamaan veteen pudonneita esineitä ja verkoista karanneita kaloja sekä viemään viestejä ja tavaraa veneestä toiseen. Nykypäivän portugalinvesikoira on hyvä harrastus- ja seurakoira.

Portugalinvesikoira on vanha rotu ja se on luultavasti samaa alkuperää kuin espanjanvesikoira, irlanninvesispanieli ja villakoira. Ennen rotu oli suurena apuna kalastajille, koska se kuljetti verkkoja ja vartioi veneitä. Sitä käytettiin myös kuljettamaan viestejä sekä tavaraa veneiden ja rannan välillä. Ensimmäinen portugeesi saapui Suomeen vuonna 1989 ja ensimmäinen pentue saatettiin maailmaan vuonna 1990.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 11:01

Sellainen portugalin vesikoira on käynyt meillä kylässäkin. Ei sillä kyllä ollut postia hampaissa eikä minullakaan sattunut olemaan lähtevää postia sille kotimatkalle.