Muistoihini tuli herätessäni kauniiseen sunnuntaiaamuun :Paimenpojan sunnuntai-laulu Onko Sinulla joku muisto kesäsunnuntaista?

On niin ihana sunnuntaiaamu, että ei voi kuin hyräillä vain vaikka paimenpojan sunnuntailaulun sanoja. "On armas sunnuntaiaamu tää, se muistot mielesssäin herättää, on toiset jo kirkkotiellä.
Minulla on ollut elämässäni paimentytön sunnuntaita. Lehmät ja aurinkokello mukana lähdettiin puoleksi päiväksi lehmien kanssa metsään. Nyt on toisin. herää hiljaisuuteen ja luonnon ehtymättömättömääbn kauneuteen..

Avainsanat: muisto kesäsunnuntaista (kategoria voisi olla ties mitä mutta useinhan ne muistot perheeseen liittyy

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.08.2010 - 10:22

Minun tuli mieliini iki ihana virsi ,voi kuunnella yuotubesta, Päivä vain ja hetki kerrallansa.Suosittelen, on niin mahottoman kaunis .Justiin virsissä paljon kauniita sanoja paljon kertovia.Kauniit sävelet.
Kesä aamut aina säilyy muistoissa loppuun asti.Nekin niin kauniita.Että kaikille teille hyvää kesäistä ,ihanaa päivää.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Kuuluu parhaimmistoon hengellisten laulujen sarjassa. Samul Siren lauloi aikaisemmin.
Laulu on Lina Sandell-Berg sanoittaman ja uudistettuna otettu Niilo Rauhalan sovituksena vuoden 1986 virsikirjaan. Nykyisin sillä on monta esittäjää ja mekin saamme yhtyä siihen monissa tilaisuuksissa. Sopii siis sunnuntai aamunrauhaa, että voimaksi aripäivällekin
Mellä on jokaisella sunnuntaikappaleemme..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.08.2010 - 10:14

joo valkeenee kaukainen ranta ja koilisest aurinko nousee .. lallaa laa ... hyvää sununtaita napsulaisille , meillä jatkuu avoimetovet ja saan taas yökyläläläisiä , jotta aikani menee pasatessa , nyt vaan rupeaa hiukan laiskottamaan nämä kyläläiset , kun on ollut koko heinäkuu tasaseen tahteen porukoita eri mittaisilla visiiteillä ja meinasin itsekin hieman pitää köökistä lomaa , mutta joskos sitten , kun tuo porukka on lähtenyt alan itsekin lomalle :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2010 - 10:45

Anttila nyt ampaisi ylös vuoteeltaan..
Vaik en Anttila ookkaan niin minun mielestä tämä sopii hyvin kesä aamuun...
Muistan kun nuoruudessani heräsin vintissä siskonpetissä ( siellä nukuttiin koko lapsi ja lapsenlapsi katras), mummolasta ihana aamu, Mummo ja Pappa ihania pöydässä odottamassa aamiaisen kera.( Sellaisia Mummoja ja Pappoja ei enääole, itsestäni en saa samanlaista millään vaikka kuinka yrittäisin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2010 - 10:51

"Jo aamulla varhain mä rantahan astelen, ja meren aalloille katseeni luon. "

Kalastaja-Eemelin valssi

www.tietoportti.com/Kalastaj...TtsYk.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2010 - 13:39

Kyllä lapsuusajan muistona vanhasta kunnon aitasta herääminen kesän tuoksuihin on jäänyt elävästi mieleeni ja myöhäisemmällää kasällä se aamukaste

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2010 - 15:43

On kesän kirkas huomen ja suvi sunnuntain, ei liiku lehti tuomen, on lintunenkin vait.
Vienosti kukkii pellot ja vaarat vihannoi, ja hartaat aamunkellot vain rauhaa, rauhaa soi.

Osaan paljon lauluja ulkoa, ja niitä on sitten mukava lauleskella vaikkapa autolla ajellessa. En arvitse autoradioita, eikäpä se taida nykyisessä autossani edes toimiakaan. Jotain rohinaa vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 10:53

Anniina, viel valvotko kulta Anniina...