Onko teillä hyviä ruoka-ohjeita kesäkurpitsan käytöstä?

Avainsanat: kesäkurpitsa ohjeet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.08.2010 - 10:55

Laitan matalaan, voideltuun vuokaan lomittain kesäkurpitsan ja tomaatin siivuja. Päälle joko tavallista juustoraastetta tai vuohenjuustoviipaleita. mausteiksi oman maun mukaan esim. basilikaa, pippuria, valkosipulia ja uuniin paistumaan.
Sama onnistuu myös käyttämällä kesäkurpitsan sijaan munakoisoa, mutta munakoisoviipaleet pitää ensin "itkettää".

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.07.2010 - 19:10

Minä olen tehnyt Moussakaa kesäkurpitsasta, jauhelihaa, ja kanelia, suolaa sekä pippuria, kerroksittain ja munamaidolla peittänyt ja voimakasta juustoraastetta päälle. Munakoisoa yleensä käytetään mutta kesäkurpitsa käy hyvin myös.

Lisätty: 31.07.2010 - 19:17

Uunissa kypsennetään noin 40 minuuttia ja 200 asteta, rakkaudella ruokaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 19:33

itse en tee kesäkurpitsasta mitään, mutta Hellapoliisilla on hyviä reseptejä moniin asioihin, pistän tässä sinulle yhden..linkin tähän..
Hellapoliisilla on todella hyviä reseptejä suosittelen..

www.hellapoliisi.fi/lukijat-...aura-k.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 21:43

Tuttavani leikkasi about sentin siivuja, kierritteli vehnäjauhossa, jossa pippurimyllystä pippuria ja suolaa, paistoi voissa. Itse ole laittanut sosekeiton sekaan heitetynä sekä syöny viipaleina, tavallaan salaattina.... muiden vihannesten kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2010 - 00:37

Kesäkurpitsan reiluja viipaleita matalassa pannussa(esim.paella-pannu) öljyssä ruskuitan ja päälle lisään valkosipulipuristimesta reilusti valkosipuli murskaa,ilman kantta etteivät pehmene liikaa.Myös grillattaessa mainioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2010 - 21:46

Itse olen tehnyt ns. kurpitsaveneitä, ohjeita löytyy netistä, mutta olen muokannut vähän omaan makuni mukaan.
Otan 2 tasakokoista reilua kesäkurpitsaa, jotka koverran ja sisustan paloittelen pieniksi paloiksi.
Naudanjauhelihaa noin 400 gr, yhden paketin, bekonia noin 170-200 gr, sipulia maun mukaan(itse laitan paljon)
ruskistan ensiksi pekonin saan rasvaa vähän pannulle,siihen jauhelihan ja sipulin ja lisäruskistan.
Kumoan lihasoseen kattilaan tai voi sen pannussakin jatkaa, johon lisään mausteet:mustapippurin, basilikan ja meiramin mm. persilja käy hyvin, sekä myöskin kurpitsapalat, sekä 1 dl juustoraastetta, haudutan jonkinn aikaa ja sitten täytän koverretut veneeni seoksella, päälle tomaattiviipaleita ja juustoraasteen. Lykkäsen veneeni uuniin ja lämpöä noin 200-220 astetta. paistoaika on sormituntumalla ehkä noin puolituntia minimi. ja eikö vain olekin makoisia. netin ohjeita , minä sävellän aina vähän oman makuhermojeni mukaan niitä reseptejä.

Lähteet:
vapaasti reseptivihkostani kirjoitettu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 09:12

Itse laitan salaattiin ja keittoon.Olen katsonut netistä.Siellä erinlaisia ohjeita paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 10:45

Itse olen laittanut, peruna- ja juureslohkoja sekä kurpitsan paloja öljyttynä ja maustettuna uuniin.
Itse pidän ihan sellaisenaan paistettuna, hieman suolaa ja pippuria päälle.