Onko kokemuksia korvahermon tulehduksesta, mieheni sairastui sellaiseen ja en oikein tietoa löytänyt?

Lisätty: 31.07.2010 - 11:36

Hänelle tuli voimakas huimaus ja sairaalassa oli pari vrk. Onneksi , löytyi Sepelvaltimosairaus myös, ja nyt eletään sen mukaan.

Avainsanat: korvahermon tulehdus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.07.2010 - 16:27

Korva on ihmisen kuulo- ja tasapainoelin.
Ääniaallot saavat tyvikalvon värähtelemään, karvat koskettavat katekalvoa ja ärtyvät. Ärsytys saa aikaan välittäjäaineen erittymisen, mikä puolestaa saa aikaan hermoärsytyksen kuulohermoon.
Korva on kokonaisuudessan hyvin herkkä, ja pitkäaikainen meteli vaurioittaa korvan aistinsoluja pysyvästi. Tämän kopioin wikin sivuilta.

Onko miehesi työskennellyt paikassa jossa on kova melu? Olisiko melu voinut aiheuttaa kuulohermon tulehduksen?
Varmaankin miestäsi hoitanut lääkäri parhaiten vastaa kysymykseesi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.07.2010 - 13:03

Koitin klikata googlettamalla, mutta en sopivaa linkkiä löytänyt..
mutta tämän löysin

fi.wikipedia.org/wiki/M%C3%A...8ren_tauti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 18:02

tähän en osaa vastata, sitä kait ei ollut. On ollut monta kertaa korvatulehduksia, mutta n myös todettu, että
leulaluuni päät aiheuttavat kivun korvaani. Kysäisin jo, olenko puhua papattanut niin paljon, että kulumat leukaluussa aiheuttaa kivun. Lääkäri sanoi, että on purenta senmallinen, että se voi aiheuttaa särkyä ja kipua.
Korvakipu on yksi vihollinen kanssa, vaikka se on pienellä alueella. En osaa vaivaanne sanoa mitään, vaikka monet korvakuurit on läpikäyty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 10:41

Ei siitäkään. Olen ollut onnekas korvieni suhteen. Kuulo saattaa olla hieman heikohko, riippuen siitä kuka ja mitä puhuu.