Oletko kärsinyt filmmeristä? Nyt taas vaivaa ja harmittaa.Mitä keinoja olet käyttänyt?Noin maallikon poppakonsteja

Pari huonosti nukuttua yötä ja alkoholi sen taas tekivät.
Oikeasti aijon jättää alkoholin sitä fiksummin käyttäville....!

Lisätty: 31.07.2010 - 14:35

Maarit3...Siellä Ei hoideta flimmereitä vaikka sydämiä kuitenkin...;D

Avainsanat: väsymys ja terveys alkoholi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.07.2010 - 08:36

jos on pitkäkin putki takana, voi käydä sydämenpäälle äkkiseltään lopetettuna. ei kokemuksen rintaäänellä, vaan mitä on kuunnellut isojen poikien juttuja.
korjaussarjaksi pieni ryyppy jos oikein rytmi sekoilee, kunhan ei mene överiksi.
beetasalpaaja myös kuulemma auttaa sekin.

Lisätty: 31.07.2010 - 18:43

Eteisvärinää ei pidä sekoittaa kammiovärinään, joka on aivan toinen, muutamassa minuutissa kuolemaan johtava rytmihäiriö.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.07.2010 - 09:45

Raskaasti totean, että minulla on krooninen flimmeri. Lapsuudessani ja nuoruudesani oli ns.takykardia kohtauksia usein. Kaikki poppakonstit käytiin läpi vuosina 1949 aina aikuis-ikään saakka.
Sairaalassa olin pitkiä jaksoja, silloin ei vielä vuonna 1960 luvulla saanut Jyväskylän Keskussairaalassakaan sähköistä rytmin siirtoa, vaan lääkkeitä.
1970 sain nuoremman tyttäreni ja hänen ollessan viiden vuorokauden ikäinen, sain HYKS.ssä
sähköisen rytminsiirron.. Kolme kertaa sen jälkeen samoin, mutta sitten tuli flimmeri eli eteisvärinä ja sitä ei enään yritetty kääntää (olen siitä vihainen), joka on siis krooninen.
Lääkkeinä beetasalpaajia, digoxin, proplar nopeana apuna.
Kotikonsteina silloin ennen oli kylmän veden juonti, kaulavaltimoiden painelu määrätyiltä kohti sekä oksennusrefleksin käyttö (sormet kurkkuun). Tänä siis niihin nopeisiin takykardia kohtauksiin.
Eteisvärinään on vain nyt lääkkeet ja kyllä kun se kohtauksittain tulee, tiedän miltä tuntuu.
Olen valvonut myös monet yöt ja jopa siunannut itseni viime lähdölle.
Alkoholi, josta mainitsit on yksi sen kohtauksen aiheuttaja, mutta minä en käytä alkoholia joten joku muu hyppyyttää. Nyt kun viimeksi oli se Holtterin mittauslaite minulle, niin sanottiin, että on taloudellinen flimmeri, tiedä en mitä tarkoittaa. Henkisesti olen mukana vaivassasi, älä rasitä ainakaan itseäsi, samoin kuuma saunan löyly ei eduksi. Pitäisi saada nukkua tarpeeksi.
Olet varmasti järkevänä ihmisenä lääkärinhoidossa ja kuten olen nähnyt sairaalasssa, ne krapulat aiheuttavat usein sen. Tsemppiä ja rauhoittavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 12:55

Isälläni tuo vaiva on ja usein on sydän pysäytetty juuri oli viimeviikolla pari kertaa..
Sydämmen rytmihäiriöhän tuo on ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 16:21

Suomeksi eteisvärinä
Toistuvat flimmerit ovat yleinen ongelma. Koska normaalirytmin pysyvyys rytmin siirron jälkeen on monesti niin huono, ei useinkaan ole järkevää pyrkiä kääntämään rytmiä normaaliksi aina uudelleen, vaan pyrkiä sopivalla lääkityksellä hidastamaan kammioiden supistuminen alle 100:aan/minuutti. Tämän syketaajuuden vallitessa flimmeri-potilas voi monesti kokonaisuus huomioiden paremmin, kuin tilanteessa, jossa rytmi on välillä saatu rytminsiirrolla palautumaan normaaliksi, mutta sitten taas odottamatta kääntyy flimmeriksi.

Lähteet:
Wikistä pätkä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 19:15

Auttaisikohan muutama loivennus ryyppy?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 10:39

Ei tuon aineen takia ole tarvinnut oireilla. Olisiko syytä hieman miettiä sitä pumppuaan, sen kanssa kun pitäisi pärjätä koko loppuelämä.