Oletteko ajaneet autoa paljain jaloin?

www.iltalehti.fi/autot/20100...3_ae.shtml

Avainsanat: autoilu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.07.2010 - 17:15

Olen kokeillut, mutta polkimet tuntuivat melko kovilta jalkaa vasten. Siksi ajan mieluummin edes jonkinlaiset kengät jalassa. Puukengät, saappat ja crocksit eivät ole kyllä parhaita ajaessa, koska silloin ei oikein tunne, missä kohdassa jalka polkimella on . Paras on ihan tavallinen kävely- tms. kenkä. Lenkkaritkaan eivät ole tarpeeksi "herkät".

Kysyjän kommentti

Puukengät ja crocsit ova vaarallisia ajaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.07.2010 - 08:38

olen joskus kokeillut lyhyen matkan ajella paljasjaloin, mutta mukamas luontevammin sujuu kengät jalassa, tukevampi ote polkimiin .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 09:13

Silloin kun vielä sain ajaa autoa, en ajanut koskaan paljain jaloin.
Onhan se tukevampaa kuten palisanteri jo totesi.
Korttiani en juonut hyllylle, enkä vielä vanhuuttanikaan menettänyt, näkövamma, joka tuli yllättäen
kiskaisi sen kädestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 09:54

Kiertelimme ympäri Suomenmaata ja ajoimme vuorotellen. Minulla oli jaloissa crocsit, mutta potkaisin ne pois ja ajoin paljain jaloin. Meillä on automaattivaihteinen auto, joten toista jalkaa ei tarvitse käyttää ollenkaan. Hyvin ajaminen sujui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 10:34

En ole koska en omista ajokorttia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 10:35

Kauan sitten leirintäalueella ja sieltä kauppakäynneillä,mutta ei erityisen mukavaa,tavallisilla jalkapolkimilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 12:44

En ole, koska on tuo autokoulu käymättä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 13:16

En ole kuin joskus siirtänyt. Minusta epämiellyttävä tinne ja tuntuma on jotenkin miellyttävämpi pitkälläkin matkalla hyvät ajokengät jalassa. Tuossa mainittiin aitomaattivaihteinen auto , minä olen tottunut vaserilla jarruttamaan ja oikealla kaasua jos ei ole cruise päällä niin silloin lepuutan jalkoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 15:00

Olen kokeillut, herkkä ote, mutta kengät jalassa tuntuu toimivan tukevasti ja paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 19:12

Kokeillut olen minäkin. Ehkä juskus nuorena on tullut avojaloin kruisailtua. Mutta ei enään, kengät on oltava jalassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 20:45

Olen pihalla joskus siirtänyt sitä avojaloin. Joskus pitkällä matkalla on sukkasillaan ollut vapaajalka kun on alkanut suonta vetämään kengässä. Kaasu- ja jarrujalassa on aina ajokenkä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2010 - 16:49

Kokeiltu on ja huonoksi tavaksi havaittu. Nykyään mökiltä kauppareissulle menen aina Reinot jalassa. Ovat muuten loistavat jalkineet. Sopivat jokseenkin mihin käyttöön tahansa. Mamma aina muistaa huomauttaa, että taasko kuljet Reinot jalassa. Ei haittaa tahtia, eikä astumista:-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 10:59

Kerran on käynyt niin nolosti, etten muistanut laittaa kenkiä lähtiessäni autolla kauppaan ja ajaminen sujui kyllä ihan hyvin, mutta kaupassa kengättömyys nolotti. Tarkoituksella en aja ilman kenkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 20:52

Aikanaan ajoin, silloin kun vielä ajoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 10:38

Kerran salaa korvessa metsätiellä.