Paljon puhutaan punkin puremista, puriko sinua tänä kesänä tai onko sinua koskaan punkki purrut?

Pelkäätkö seurauksia.

Avainsanat: punkin purema

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.07.2010 - 21:41

Ei ole tänä kesänä purrut, vaan siitä on jo 46 vuotta sitten.
Olin vadelmia noukkimassa leppäpusikossa ja tunsin kovan piston ahterissani.
Menin naapurin emännälle näyttämään sitä, kun se tuntui kosketeltaessa sellaiselta limapalalta.
Hän sanoi, että se on punkki ja hieroi siihen saipuaa ja se nousi pois.

Ei silloin puhuttu mistään jälkitaudista, eikä kirjoiteltu lehdissä. En edes tiennyt, että sellaisia on.
Se siitä puremasta, ei kait siitä tämän pahempaa jälkitautia tullut. Silloin oli punkki, nyt on napsu.

Lähteet:
kaukaiset punkkimuistot

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.07.2010 - 22:22

Ei ole onneksi ja olen välttynytkin aivokalvontulehdukselta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 23:40

ei tänä kesänä eikä vuosikausiin, joskus kakarana niitä oli mutta se tosiaankaan ollut mikään dramaattinen juttu siihen aikaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 05:05

Ei ole purrut ainakaan vielä. Yhden huomasin kiipeävän housun lahjetta ja kylmäverisesti tapoin sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 07:53

taannoin Nauvossa punkki iskeytyi reiteeni, ja oli jo aika tumma pullukka kun huomasin.
sittemmin tsekattu vasta-aineet verestä, eikä onneksi löytynyt punkkitautia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 09:59

Olen viettänyt kaikki elämäni kesät saaristossa ja punkkeja on löytynyt minusta. Inhottavia otuksia. Äitini sairastui borrelioosiin ja joutui ottamaan rankan ja pitkän antibioottikuurin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 14:48

Joskus lapsena on tuo otus muaa iskenyt ja silloin laitettiin voita siihen päälle ja sepäs ei halunnutkaan siellä olla vaan pyrki ulos..
Ja nyt ei ole enää mokoma otus minua löytänyt..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 21:08

Ei ole vielä purrut. Valkosipulikuurilla olen ollut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 11:05

Toistaiseksi olen onneksi välttynyt punkkien ja muidenkin ötököiden puremilta. Vain ampiainen pääsi hiljattain pistämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 10:36

Jos näin kapista akkaa puree, niin itsepähän tuon nahoissaan tuntee.