Oletko käyttänyt tietojärjestelmää joka kertoo vaaran paikat maailmalla?

Unkarilainen valtiollinen järjestö ylläpitää Havaria-tietojärjestelmää, joka näyttää tosiaikaisesti vaaran paikat Googlen maailmankartalla. Yhdellä vilkaisulla paljastuu, missä tulivuoret purkautuvat, maa järisee, tsunamit vyöryvät, myrskyt mylvivät, öljylautat ajelehtivat, epidemiat riehuvat, myrkyt vuotavat, lentokoneet tippuvat ja paljon muuta. Mullistukset on merkitty havainnollisilla värikkäillä kuvakkeilla, ja uusimmat tapahtumat korostetaan punaisella sykkivällä rinkulalla. Tapahtuman kuvaketta klikkaamalla avautuu lisätietoa kyseisestä onnettomuudesta tai luonnonilmiöstä.
Kartan lisäksi tarjolla on taulukoita ja lisää luettavaa sekä akuutin ajankohtaisista että pidempään jatkuneista vaaroista. Tiedoista selviää esimerkiksi se, että Eyjafjallajökullin purkaus oli 0–8 tason vulkaanisella räjähdysasteikolla voimakkuudeltaan 4 ja että 29.5.2010 noin puolen kilometrin läpimittainen avaruusmöhkäle kiiti läheltä maapalloa ja ohitti sen nopeudella 48 348 km/h.

hisz.rsoe.hu/alertmap/

Avainsanat: lisätietoa luonnonilmiöistä vaaran paikat kartalla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.07.2010 - 17:11

Kiitos tuohan oli aika kattava ja mielenkiintoinen.
Vähän samakaltainen on Suomen entinen Kumiankka nyt Tilannehuone
www.tilannehuone.fi/halytysmap.php

Lisätty: 16.08.2010 - 23:53

www.meteoalarm.eu/
www.myrskyvaroitus.com/site/...ew/280/44/

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.07.2010 - 21:04

Ei ollut kuin pieni maanjäristys tapahtunut tänään Kreikassa. Itämeri saastuu ja Venäjällä palaa "Wild" lähitienoilla.

Minä käyn ne avaruuden uhkat katsomassa täältä etukäteen:
www.spaceweather.com/
Mitä iloa siitä jälkiviisaudesta on?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 21:50

Eipä kannata stressata moisilla.... jospa vaan kattos mitä navan ympärillä tapahtuu.. joskus liikaa tapahtumia siinäkin - joillekin.... tror jag...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 00:22

Kiitoksia, en ole aiemmin kuullutkaan. Mielenkiintoinen sivusto, kävin tutustumassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 09:22

Kiitos taas palisanteri. Pistin netin osoitekirjaan sen ja menen jo tänään tutustumaan hommaan.
On se oikein hyvä kun jotkut teistä laittaa vihjeitä, kun on untuvikko ja en osaa kaikkea kivaa ja kiinostavaa hakea edes.
Puten mainitsema tilannehuone osoite on myös kirjamaisen arvoinen tieto minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 14:33

Tilannehuonetta on tullut käytettyä, mutta kiitokset Jumppis tuosta toisesta en ole kuullutkaan pistän tuon muistiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 09:48

Sä luota päivään nousevaan... lauletaan. Uskon tuohon ohjeeseen.