Mitkä ovat tarpeellisia tavaroita,asioita makustellessanne?

Avainsanat: matkalla tarpeelliset.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.07.2010 - 09:51

-Passi
-EB-Basic kortti siinä on E-liput ym
-Luottokortti jossa riittävästi limittiä.
-Kännykkä, siinä on kaikki muistikirjasta lähtien.
-Mini läppäri ettei tule aika pitkäksi.
-Kai ne proteesien puhdistusvälineet tarvitaan
-Ennakkoluulotonta mieltä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.07.2010 - 09:01

-passi ja hammasharja
-matkavakuutus
-fyffee ja visa tai joku muu kortti
-Fiina-koiralle hoitopaikka
-kamerat tykötarpeineen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 09:23

Passi
Matkaliput
hammasharja
matkavakuutus tottakai
rahaa tarpeeksi ettei tarvitse pihistellä
kamerat laukaisuvalmiina isoine muistikortteineen
omat shamppoot ja saippuat, kuin myös auringonottoon aineet ja jälkeen oton ja tuubi aloevera geeliä palamiseen.
jonkun verran vaatteita, niitähän saa ostettua lisää..
Vihko jossa osoitteita joille kortin pistän ja matkapäiväkirjaa pidän ja mieheni myös viime reissulta.
lasten lasten koot valmiina kengän numeroita myöten, tuliaisia varten.. (se on aina yllätys mitä löydän)

Ja kaikki kotiasiat hoidettu ruuat ym., Pikin ja Kismetin hoito saavat aina olla kotona tytär tulee miehen kanssa meille asumaan. Piki nyt eka kertaa jää kotiin koska ollut minulla vajaa vuoden..siksi otimmekin vain 8 päivän matkan..
Ja viimeisenä muttei vähäisempänä ILOINEN MIELI !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 09:43

Passi ja visa.
Useimmiten on mukana koko lompakko ja muu peruskaura. Onpa joskus lähtenyt lämpöpuhallinkin mukaan etelänmatkalle. Asenne ratkaisee, onko matkalla mukavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 11:56

passi ja hammasharja , lääkkeet + reseptit , kamera , känny ,valuuttaa tai visa .... kaiken muun saa sieltä missä sitten onkin , mutta arvakkaapas vaan ... onko minulla mukanani vain nuo .... ehei .. laukut pursuaa kamaa , jota en tuskin tarvitsekkaan :) unelma lähtö ois , jos osaisin ottaa mukaan vain nuo .... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 12:20

Yks juttu tuon kaiken edellisen lisäksi, mikä on matkustellessa ja paikan päällä kävellessä huomannut tarvitsevansa, on laastaripaketti ja mielellään rakoille tarkoitettu! Siitä ei oo mitään hyötyä, että aattelee, että ostan paikan päältä, jos sitä heti seuraavana aamuna menee joitaki raunioita katteleen, eikä oo muistanu niitä kumminkaa ostaa. Hypipä siinä sitten kivien yli ja kiertele paasit sun muut kun on kantapäissä ja varpaissa mojovat rakot, jotka joka askeleella hiertää!

Olen ottanut kaikessa matkustelussa tavaksi, että tämän muumimamman käsilaukusta löytyy AINA laastaria, olinpa missä hyvänsä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 13:24

passi ja luottokortti riittää normaalisti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 14:34

Riippuu niin paljon matkustustavasta ja kohteesta ym
Googlaa sanoilla:
matkalle mukaan lista
www.google.fi/search?q=matka...=firefox-a

matkalle mukaan muistilista
www.google.fi/search?q=matka...=firefox-a

Niin löytyy monenlaisia muistilistoja, joiden avulla harkita omia tarpeitaan kuten
www.rantapallo.fi/matkavinki...kauslista/
www.iltalehti.fi/matkailu/ma...kasikirja/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 14:41

passi, luottokortti, ennakkoon hankitut liput ja voucherit ....

muuta kamaa sitten matkan luonteesta ja kohteesta riippuen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 17:04

Minulle on riittänyt passi ja lompakko jossa on käteistä rahaa ja kortteja joilla saan nostettua rahaa paikallisista automaateista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 19:10

Passi ja valuuttaa. Näin vanhemmalla iällä myös puhtaat pikkarit on paikallaan:)) Siinä tärkeimmät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 19:55

Jos, kysyt mitä minä otan matkalle mukaan, niin se on hyvin yksinkertaista, lompakon , joka sisältää henkkarin, sairasvakuutuskortin ja pankkikortin jos sillä sattuu olemaan tai tulossa rahaa, käteistä vähän.
Nämä ovat ne jokapäiväiset jutut. Jos sensijaan menen oikein pisemmälle ja yökylään, niin hammasharja,
vaatteita tilanteen mukaan. Muovikassillisen lääkkeitä.Unohtamatta valkoista kävelykeppiäni ja tilanteen mukaan rollaattoria. Paljon hyvää mieltä matkaan ja tuliaisia matkani kohteeseen.
Ulkomaan matkat ovat kohdallani suurella todennäköisyydellä historiaa.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 23:29

Aika vähällä sitä pärjäisin. Matkustusasiakirjat, lompsa ja kännykkä. Vähän vaihtovaatteita kelien mukaan. Lääkkeitä en tarvitse, enkä erikoisvoiteita tai shampoita. Ehkä kamman voisin ottaa, sillä minulla on vähän pidempi tukkalookki nykyisin. Aurinkolasit olisivat kanssa tarpeelliset. Huivi ja hattu, jos on tuulisia kelejä tiedossa. Siinä sitä jo olisikin ihan tarpeeksi.
Mutta todellisuudessa asiat ovat kyllä ihan toisin. Kaikkea on ihan liikaa mukana, vaatteita, joita ei tule edes käytettyä, kenkiä joka lähtöön, hiuistenkuivaajaa ja harjaakaan en edes tarvitisisi, mutta mukana ne usein ovat. Varmuuden vuoksi kaikkea ihan turhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 05:02

Passi, rahaa ja luottokortti, vakuutus yms. tarpeelliset paperit. Sopivasti vaatteita, parit mukavat kengät. Muru- tai suodatinkahvia, kännykkä ja kamera. Loput voi ostaa perillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 10:38

Kaikkea jo lueteltua ja mukana myös otsalamppu,sehän pelaa pantanakin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 22:19

Mukaan lähtee vaelluskengät, -sandaalit - ja sauvat sekä kunnon reppu juomapusseineen. Mukavat vaellusvaatteet, kännykkä ja kamera. Kaupunkilomalle kevyempi varustus, mutta ehdottomasti aina kunnon jalkineet. Hyvä kirja lähtee myös joka reissulle mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2010 - 08:27

Päällä olevat vaatteet ,hammasharja ,peitto ,tyynyt,saappaat takki ,morapuukko,keittovälineet,auto,puhelin,uimapukuja pyyheliina.Kotimaan matkailu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2010 - 16:13

Riippuu kohteesta, mutta aina mukana kannattaa olla Imodium ja muut tarvittavat lääkkeet. Jos Afrikkaan suuntaa niin omat vedenpuhdistus välineet ja kunnon sääskimyrkyt :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 11:22

Passi, matkaliput, rahat, aurinkolasit, lääkkeet, lomalukemista, vaihtovaatteita, kamera, aurinkorasvaa ja hygieniatarvikkeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 09:45

Passi ja lääkkeet. Loput voi ostaa perillä.