Kaatuuko netti noin. kahden vuoden päästä?

Isoveljeni sanoi, että internetti "ylikuormittuu" tai jotain sinne päin. Youtuben käyttäminen nopeuttaa sitä, koska ihmiset pistävät sinne niin paljon videoita ja katselevat niitä. Vähän niinkuin kovalevy, joka tulee täyteen. Se voisi olla ihan hyvin totta... Tiedätkö itse mitään? Jos et tiedä, niin ei tarvitse vaivautua arvaamaan... tai sitten sano reilusti, ettet tiedä mutta arvauksena sanoisit että... ;)

Kiitos kaikille n__n

Avainsanat: netti internet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.09.2008 - 12:16

tuossa,tietoviikko.fi oli uutinen ,että internet pelastuu sittenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.09.2008 - 00:09

No en oo niin viisas että tietäisin, mutta niin vanha että hyvin muista esimerkikksi vuodenvaihteen 2000, jolloin kaiken tietotekniikan piti romahtaa, jos tää netin 'kaatuminen' on yhtä iso rysäys, niin ei syytä huoleen ..... (kuuluu sarjaan maailmanlopun ennusteet)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2008 - 01:00

En usko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2008 - 08:54

Mihin se nyt kaatuisi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.09.2008 - 11:03

tuskinpa se kaatuu, tosin maailmanlopun pitäs tulla v.2012.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2008 - 14:04

ei kaadu, jos välillä vähän tökkii, niin uutta puhtia ja potkua varmasti löytyy (kehityshankkeiden tuloksena), sanoo ikuinen optimisti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2008 - 17:42

Ihan naurettavaa..

Kiintolevyjen koko & nopeus nousee nopeammin, kun tämä "netin kuormittuminen".
Lisäksi servereitä on kokoajan enemmän ja muutenkin; netti ei romahda eikä sitä saa mitenkään enään poistettua, päinvastoin maailma verkostuu entistä kiihkeämmin.'
On mahdotonta, että kaikki maailman tuhannet serverikoneet menisi alas samanaikaisesti ja silloinkin tarvittaisiin ainoastaan bootti..
Isovelis muiluttaa sua. Totta on kyllä se, että google/youtube saattaa viedä n. 1/5 kaistasta.

Lisätty: 07.09.2008 - 17:43

Kiitos viellä kaverin puolesta nauruista (juuri valmistunut IT Insinööri)!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2008 - 19:51

Uskoisin että joku on sitä jo yrittänyt esim. sotilaalisessa mielessä...onnistumatta. Aika moni haluaisi kyllä tietää miten se tehdään.

Jossain vaiheessa arvioitiin että nyt "netti" pyörii yli 60 milj.serverin voimin, lisäksi on satunnaisia palvelimia ja backup-palvelimia. Millä ihmeellä noi kaikki sammuttais yhdellä kertaa loppullisesti.

Ylikuormitusta toki löytyy jo aika usein tietyiltä palvelimilta, siihen tuskin koko internetti romahtaa.