ONKO NAPSULAISTEN MIELESTÄ TARPEELLINEN LAITE?

Itse olen tällaista kaivannut matkoillani, kun en tiedä mitä laukut painaa ja onko tasattu miehen kanssa tuliaiset oikein laukkuun...

Itse tänään huomasin tämän ja tilaus tuli tehtyä jotta Turkin matkaamme varten ei ainakaan voi olla ylipainoa!

www.cellbes.fi/Product/05117...amp;oc=007

Lisätty: 29.07.2010 - 14:53

Mulla sattuu aina tulemaan tuliaisia nippukaupalla, ja laukut jo yksinään painavat ja ain on jännää kun menee lentokentälle kun heität laukun siihen vaakaan..
Rodoksella opas sanoi etteivät nuo välitä mitään painoista ja se piti paikkansa meillä oli jotain pari kiloa liikaa mutta edessä olevalle hipoi 12 kiloa ylimääräistä siinä olisi todella joutunut jo maksamaan...ylimääräistä!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.07.2010 - 17:25

Ylikilot ovat todella kalliita, joten jos edes kerran välttyy ylipainomaksulta, niin puntari on hintansa tienannut.
Itse lähinnä arvailen painoa, enkä ole koskaan joutunut lisää maksamaan.
Joskus kauan sitten minulla oli niin iso laukku, että ei mahtunut liukuhihnan luukusta. Siihen aikaan ovet olivat lukitsematta, joten hoksasin katsoa toiselle puolelle ja siellähän se oli poikkipäin luukun tukkeena ja iso kasa laukkuja perässä. Hain sen itse sieltä oven kautta, kun ketään ei näkynyt mailla eikä halmeilla.
Se laukku muuten painoi niin paljon, että en jaksanut edes nostaa sitä junan laukkuhyllylle. Mitä lie viitisenkymmentä kiloa?

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.07.2010 - 14:15

minä en ole joutunut tuskailemaan paino-ongelmien kanssa, en edes matkalaukkujen osalta, joten säästän tuonkin vitosen johonkin muuhun turhuuteen ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 14:20

varmasti kätevä paljon matkailevalle. itse en sitä tule tarvitsemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 14:26

enpä tarvitse tuotakaan vehjettä, yleensä hyvin minimaalisella varustuksella reissailen,
reppu ja kameralaukku.

mutta varmaan tarpeellinen jos monta vaatekertaa ym. kuljettaa mukanaan lomareissuilla ja vielä mahdolliset tuliaisetkin painaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 14:30

Minulla on jo pieni kalavaaka, joten tarpeeton kapine!
Puntarikin löytyy kotoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 14:49

Ei paha hinta mutta yleensä laukut monella painaa tullessa enemmin kuin lähtiessä. Hölmö ostin yhden isoa laukua aikoinaan kun olisi ollut järkrvämpää ostaa 2 pienempää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 15:03

Ei paha, mutta itse pääsin vihdoinkin matkalaukkutasolle jossa ei ole ehkä pelkoa ylipainosta. Ostin nimittäin pari vuotta sitten totaalisesti pienemmän laukun jota vain ja ainoastaan käytän ulkomaanmatkoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 15:54

Kätevä vehje. Meillä nuo asiat punnitaan ihan vaan käsissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 18:24

Ostin vuosia sitten saman näköisen jostain Halpahallista, tuossakin näyttää lisäksi olevan rullamitta.
Käytän sitä 11 kg nestekaasupullojen punnitsemiseen, jotta kaasu ei lopu yllättäen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 18:32

Tarpeeton vehje minulle. Olen tehnyt paljon ulkomaanmatkoja, ja näppituntuma on tähän asti riittänyt. Kertaakaan yli kiloista en ole joutunut maksamaan. En aio hankkia kyseistä puntaria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 21:06

Olishan tuo minulle kyllä tarpeellinen, sillä viimeksikin oli mieheni ja minun laukuissa yli 10 kg ylipainoa luvallisen 20 lisämatkatavaran ja suurien matkalaukkujen lisäksi. Joko olimme henkilövaa'alla laskeneet erotukset väärin, tai sitten vaaka näytti väärin, sillä olimme yrittäneet pysyä painorajoissa. Mutta emme myöskään joutuneet maksamaan lisämaksua. Koska kuljetamme mukanamme Egyptiin kaikenlaista sellaista tavaraa, joka joko maksaa siellä ihan liikaa, tai sitten sieltä ei sellaista löydä, niin meillä on usein paljon painoa matkalaukuissamme. Ensi kerralla vien sinne mm. 6 kg painavan päivänvarjon. Viime kerralla veimme kalansavustimen, jolla saa aivan ihanan makuista kalaa Punaisenmeren rasvaisista kaloista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 17:06

minulle tarpeeton,näppituntuma on riittänyt tähän asti,lentoja ollut muistamaton määrä mutta vain 1 finnairilla.suurin osa aasian yhtiöistä kelpuuttaa mukaan matkustamoon myös kanat ja ankat,,tiedä vaikka ne räpiköidessään säästää koneen poltoainetta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 19:12

Tällä hetkellä tarpeeton, mutta.. yleensä on niin, että poistullessa on kaikkee kivaa kertynyt, joten ihan tarpeellinen vehje.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 22:06

En tarvite sellaista vehettä...Ylipainoakin on ollut..mutta ei kertaa ole siintä sakotettu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2010 - 01:14

Näppärä vekotin,vanha kalavaaka tuli mieleen.Hartiatuntumaan on tullut luotettua ja lentoasemilla silmä kovana vaan lukemaa seurattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2010 - 11:32

Varmaan hyvä vekotin ainakin silloin, jos on innokas tuliaisten ostaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 09:32

Halpa ja hyödyllinen vaaka hänelle joka todellakin ostaa rohmuaa lomillaan paljon. Aina sitä hieman on tullessa jännittänyt mitenkä käy, mutta aina (yllätys, yllätys) ei ole ollut lähelläkään täyttä sallittua painorajaa.