Kärsitäänkö paikkakunnallasi Venäjän metsäpaloista tulevista savuista.?

Aamulla heräryämme huomasimme,että ilma on sakeana savustaja katku kammottava.Tämä ei suinkaan ole ensimmäinen kerta,kun näin on.

Avainsanat: metsäpalo venäjä savu haitta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.07.2010 - 09:54

ei se nyt (vielä) kärsimykseksi ole muodostunut, mutta kyllä herkkänenäsimmät jo pääkaupunkiseudullakin ovat haistaneet naapurin savut, jatkossa sitten näkee miksi kehittyy ...

Lisätty: 29.07.2010 - 17:30

ja kehittyyhän se kun kuulemma kolmisataa metsäpaloa riehuu valtoimenaan Veänäjällä

www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa....07/1163527

savujen leviäminen :

www.ilmanlaatu.fi/ilmanyt/silam/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.07.2010 - 10:17

eivät tänne länsirannikolle ainakaan vielä ole ehtineet, ja eiköhän se tuuli käänny lounaasta puhaltelemaan tuotapikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 11:02

Vnha kansa tapasi sanoa, että "Venäjällä palaa", metsäpalot kun ovat siellä olleet jokseenkin jokavuotisia, eikä niitä varmaan edes vaivauduttu sammuttamaan, elleivät nyt kaupunkeja uhanneet. Tiedähäntä, mutta niin puhuttiin.
En täällä länsirannikon tuntumassa ole tähän ikään mennessä Venäjän/Neuvostoliiton paloja koskaan haistanut. Tsernobylinkin päästöt taisivat enimmäkseen olla hajuttomia?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 13:53

Eipä Turussa ainakaan savun hajua tunnu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 14:51

Tässä osassa kaupunkia ei haise mutta pilvet 0/8 ja näkyvyys vain 10 km

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 15:05

Pohjois-Savon ilmakehään tuli tänään iltapäivällä pientä savusumua ja palaneen hajua. Tämä on joka kesäinen vitsaus näköjään. Olen ollut jo kauan sitä mieltä ettei sieltä päin mitään hyvää koskaan tulekaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 16:02

Aamulla tuntui täällä Kanta-Hämeen alueella. Ihan vähän jopa ahdistikin, joten jouduin hengittelemään keuhkolääkettä pari kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 17:14

Kanta-Hämeessä ollaan ja jotenkin sumuista ja hajuakin esiintynyt.Ei kuulu jokapäiväiseen ilmaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 17:34

Kyllä Keski-Suomessakin on ollut savun tuoksu jo eilen tunnettavissa.
Ennustavathan, että tuulen mukana nyt kääntyy savut muualle.
uskoa tai ei, ukkostakin on luvattu monta päivää, mutta ei mitään ole tapahtunut,
nyt kun sitäkin jo varsinaisesti odottaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 18:28

Ei vielä, ovat ilmeisesti huomenna täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 19:24

Palon haju alkoi tänään iltapäivällä tuntua ja jatkuu edelleen. Henkilökohtaisesti ei paljon haittaa ainakaan vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2010 - 20:16

Muutamana iltana on savun haju tullut sisään asti. Tänä aamuna oli eka kerta, kun aamullakin kitsku tuntui... Ilma ja taivas on ollut samanvärinen kuin armeijan paidat aikoinaan. Vanhaa taivasta ei ole näkynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2010 - 01:15

Ei vielä tuntunut hajuja, kun tuulen suunta ehti muuttua. Mutta joskus aikaisempina vuosina on kyllä tuntuneet oikein selvästi.

Nyt Venäjän polttaessa lähes 4 miljoonaa kuutiota puuta + muuta maa ainesta ongelmaa ei nähdä YTV:ssä ja Ympäristökeskuksessa nähdä ollenkaan, vaan kyseessä on muka vain "herkkien ihmisten ylireagointi". Myös muut viranomaiset ovat täysin passiivisia. Ei siis ongelmaa viranomaisten mielestä! (Näin taisi olla myös Tshernobyl onnettomuuden aikaan).

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2010 - 09:30

Täälläkin näkyi sinertävänä autereena, mutta ei tarvinnut kärsiä muusta kuin utuisesta näöstä.